סלט חצילים במיונז

סלט חצילים במיונז ביחד עם מטבוחה וחלה של שבת זה הדבר הכי טעים שיש ביום שישי 🙂

אני מאוד אוהבת חצילים, במיוחד שהם באים בתור סלט כלשהו, אם מטוגנים או מוחמצים או מבושלים ומתובלים..כמעט בכל וריאציה.  אוהבת מאוד גם חצילים במיונז, הבעיה שלי היא שלרוב מכינים אותם שרופים על אש גלויה או בתנור והם מקבלים טעם מעושן וחזק (אני אישית מרגישה כאילו אני אוכלת סיגריה..חחח ?), רוב האנשים אוהבים את הטעם המעושן ואין להם בעיה עם זה, אבל אני פחות מתחברת ולכן יש לי את המתכון המיוחד הזה שהוא מוצלח במיוחד ומתאים לכל מי שמאוד אוהב חצילים אבל לא מסוגל לטעום אותם מעושנים.

את החצילים האלה אני לא שורפת, אלא מבשלת בישול ארוך במים חמים עד שמתרככים.. אז נכון שכל הזמן לימדו אתכם ש-מים וחצילים זה לא חיבור מוצלח וכל הזמן לימדו אתכם שלהוציא נוזלים מחציל זה הכי חשוב ונכון.. אבל כאן מוציאים את הנוזלים בסיום הבישול ולא בהתחלה כמו בכל מתכון עם חצילים.  כן חשוב לסנן את הנוזלים בסיום הבישול, סינון שלוקח זמן אבל הוא סינון שמאוד חשוב!  אחרת תאכלו סלט מים בטעם חצילים ..חחח.. וזה לא הכי טעים שיש 😉

לא מסובך בכלל, אבל דורש זמן וסבלנות.. ורצוי שיהיה לכם כי רק אחרי שתכינו תבינו עד כמה הסלט הזה טעים ושווה כל רגע של המתנה. זה לא שאתם עובדים בכל הסיפור, כן? זאת ההמתנה בבישול ובסינון שלוקחים את הזמן.. 🙂

מתחילים?

סלט חצילים במיונז /אתי משה-חביב:

מצרכים:
2 חצילים בינוניים
4 שיני שום שלמים
כפית מיץ מלימון טרי
מים לבישול
מיונז- לפי הטעם, רצוי לפחות כף.
מלח- קורט

הכנה:
חשוב להתחיל בבחירת חצילים קלים במשקל, כך יהיו פחות גרעינים בתוך החציל ויותר בשר. לקלף את החצילים מהקליפה. לשטוף אותם מתחת לברז ולחתוך לקוביות גסות.
להעביר את החצילים החתוכים לסיר, לשים כפית מיץ לימון ו 4 שיני שום קלופות ושלמות. לכסות הכל במים (בערך עד חצי מגובה הסיר. החצילים לא יצליחו להתכסות במים כי הם צפים.אבל במהלך הבישול הם מתרככים וזה מסתדר).
לבשל הכל יחד על אש בינונית ועם מכסה סגור. להתחיל בישול על אש גבוהה ושמבעבע אז להנמיך ולהמשיך לבשל עד שהחצילים מתרככים. זה לוקח זמן. לפעמים גם שעה. אין צורך לגעת,לערבב או לשחק עם הסיר, פשוט לבשל עד ריכוך בלי לעשות כלום. רק לוודא שיש מים בסיר.
לאחר שהחצילים רכים, לשפוך את תכולת הסיר למסננת, כולל השום (אם הצליח לשרוד ולהישאר שלם ;)..).
להשאיר את החצילים במסננת ולשים צלחת או קערה מתחת למסננת. לתת לנוזלים לצאת החוצה מכל התערובת. מידי פעם לרוקן את הקערה מהנוזלים ושוב להמשיך לסנן. ככה עד שכל הנוזלים יוצאים. זה לוקח קצת זמן אבל לא נורא (תעשו דברים אחרים בינתיים..חחח.. ).
שכל הנוזלים יוצאים, להעביר את החצילים עם השום המסוננים לקערה ולמעוך עם מזלג ולערבב. להעביר למקרר. שהתערובת קרה להוסיף לה מיונז (לפי הכמות שאתם אוהבים), אפשר להמיר את המיונז בטחינה. תטעמו ותראו אם תרצו להוסיף מלח, יש כאלה שאוהבים קצת מתובל יותר. אני מוסיפה ממש 1/4 כפית מלח. לערבב היטב. להכניס שוב למקרר עד שימוש.

מתכון סלט חצילים במיונז
בהצלחה ובתיאבון, אתי 🙂

אולי יעניין אותך

דירוג
recipe image
שם המתכון
סלט חצילים במיונז
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
4.51star1star1star1star1star Based on 3 Review(s)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *