כדורי שמרים עטופים בחמאה וקינמון (לחם קופים)

לחם קופים זה בעצם מאפה שמרים שמחולק לכדורוני בצק מגולגלים בחמאה ועטופים בסוכר חום וקינמון..מה צריך יותר מזה בחיים? אתם כבר עכשיו יכולים לדמיין את הריח שמופץ בבית בזמן אפיית המאפה, החמאה,הקינמון..וואוו.. אני כותבת ובא לי לאכול את המסך ?
אז למה בכלל קוראים לזה לחם קופים? לפני שאחפור, אזכיר לכם שיש מתכון ללחם קופים בגרסה המלוחה שלו באתר, זה הקישור:
https://crunchit.co.il/%d7%9c%d7%97%d7%9d-%d7%a7%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%9d-%d7%9e%d7%9c%d7%95%d7%97/

אז למה לחם קופים? שאלה טובה.. יש כל מיני גירסאות לשם שנתנו ללחם הזה, אחת ההשערות היא בגלל צורת האכילה שאוכלים את הלחם הזה, תולשים אותו עם הידיים וכך גם אוכלים אותו..כמו קופים ?

אבל מה זה חשוב בכלל השם..חחח.. העיקר שזה טעים בטירוף ונראה מליון דולר ?

הכנתם? אהבתם? שלחו לי לאינסטגרם תמונה שאשוויץ בסטורי ❤ קדימה למטבח ?

כדורי שמרים עטופים בחמאה וקינמון (לחם קופים)/אתי משה-חביב:

לבצק-
500 גרם קמח
כף שטוחה שמרים יבשים או 25 גרם שמרים טריים
2 ביצים m
כף מלאה דבש
1/4 כוס סוכר (50 גרם)
125 גרם חמאה רכה חתוכה לקוביות
180 גרם מים קרים מהברז (3/4 כוס)
1/2 כפית מלח

לציפוי כל עיגול בצק-
צלוחית עם 100 גרם חמאה מומסת.
צלוחית עם 3/4 כוס סוכר חום דמררה+ 2 כפות שטוחות של קינמון (לערבב יחד).

לסירופ סוכר:
1/2 כוס סוכר
1/2 כוס מים

להמיס על הגז את הסוכר עם המים,לערבב עד שהסוכר נמס. לכבות ולהניח בצד.

הכנה:
את הבצק מתפיחים לילה במקרר לכן התחילו עם הכנת הבצק. למחרת הרכיבו את המאפה.
הכנת הבצק-
לנפות את הקמח לתוך קערת המיקסר, להוסיף שמרים ולערבב. להוסיף את הסוכר, ביצים, דבש ומים ולהתחיל ללוש במהירות נמוכה, שמתחיל להתגבש בצק להוסיף את החמאה בהדרגה ולסיום את המלח. להגביר מהירות לבינונית וללוש עד איחוד חומרים וקבלת מרקם של בצק. ללוש בערך 8 דקות. גם אם קצת דביק,הכל בסדר. בהתפחה הכל מסתדר.
להעביר את הבצק לקערה משומנת קלות עמוקה/רחבה (שיהיה לבצק איפה לתפוח), לעטוף את הקערה בניילון נצמד (ולחורר את הניילון עם סכין או קיסם כדי שהבצק "ינשום" ולא "יזיע") או להכניס את הקערה לשקית ניילון. להכניס למקרר ולתת לבצק לתפוח כל הלילה במקרר.
למחרת מחלקים את הבצק ל 2 כדי שיהיה קל לחתוך ולרדד. מגלגלים כל חתיכה לנחש בינוני (לא צר מידיי ולא עבה מידיי), חותכים ממנו עיגולים (לא חובה חתיכות מדוייקות). כל עיגול מגלגלים לכדור. ככה עושים עם כל חתיכת בצק. לפני שמתחילים עם חתיכת הבצק השניה מסדרים את השכבות הראשונות עם העיגולים הקיימים.
טובלים כל כדור בצק בחמאה ומהחמאה מעבירים לצלוחית עם הסוכר והקינמון. מסדרים בתבנית קוגלהוף 26 משומנת (או כל תבנית אחרת שתבחרו, אפשר לחלק גם ל 2 תבניות קטנות), מסדרים שכבה ראשונה וככה עולים בשכבות.. אם יש לכם כדורים קטנים זה טוב "לסתום חורים" שנשארו בסידור התבנית.
ככה לעשות עם כל הכדורים עד לגובה 3/4 מהתבנית כי הבצק עובר התפחה וגם בתנור עוד תופח. אם רוצים להפוך את העוגה בסיום האפייה כדי ליצור צורה יפה ומרשימה כמו עוגה אז את השכבה האחרונה שאתם מסדרים בתבנית תשתדלו שתהיה באותו גובה על מנת שתצא לכם תחתית יציבה בזמן הפיכת העוגה. אם לא הופכים ורוצים צורה חופשית של מאפה אז הסידור לא קריטי.
בסיום הסידור לכסות את התבנית ולתת התפחה נוספת למאפה-חובה התפחה נוספת!!!. שהמאפה תפוח יפה להכניס לתנור שחומם מראש ל 175 מעלות טורבו למשך כ 35 דקות.
שיוצא למרוח סירופ סוכר על החלק העליון שמשתזף קצת יותר משאר המאפה. לצנן טיפה ולהפוך על מגש או צלוחית הגשה. אם לא הופכים להשאיר את המאפה כמו שהוא,רק למרוח קצת סירופ סוכר מעל.
אם הצלחתם להגיע עד לשלב הזה בלי להתעלף מהריח ולנשנש את המאפה בעודו חם אתם בהחלט ראויים להערצה..חחח..
יאללה לכו להכין ולזלול.. המתכון עליי הקלוריות עליכם ??

מתכון כדורי שמרים עטופים בחמאה וקינמון (לחם קופים)
בהצלחה ובתיאבון,אתי 🙂

דירוג
recipe image
שם המתכון
כדורי שמרים עטופים בחמאה וקינמון (לחם קופים)
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
4.51star1star1star1star1star Based on 4 Review(s)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *