קינוח כוסות בשכבות של פריך, מסקרפונה וקרמל

קינוח כוסות טעים במיוחד וכל כך יפה.. קינוח כוסות משכבות של בצק פריך מפורר, קרם מסקרפונה עשיר וקרמל מטריף והדובדבן שבקצפת או יותר נכון הפופקורן שבקצפת הוא פופקורן מקורמל (אפשר מלוח ואפשר מתוק) לקישוט כל הטוב הזה.. אחחח..כמה שהקינוח הזה מטריף..  קחו בחשבון שאם אתם מכינים הוא יגנוב את ההצגה כי הוא מיוחד כל כך, גם טעים וגם יפה 🙂

אספר לכם שיש לקינוח הזה גירסה טבעונית, כן כן, מה שקראתם.. ט-ב-ע-ו-נ-י-ת.. לא מאמינים? כנסו לאתר "מנסה במטבח" של שירה נוסבוים חברה שלי: https://iamshira.blogspot.com/

אז איך הכל התחיל בעצם? אני ושירה ניפגשנו להכין 4 קינוחים לשבועות, 2 בגרסה החלבית , שהם שלי והמקבילים שלהם הם 2 קינוחים שהם זהים לקינוחים האלה רק בטבעוני של שירה. לא יאומן כמה שהם יצאו דומים.. וגם טעימים בנוסף לכל..ככה שיש מענה לכל אחד שירצה לאכול ולטעום מקינוחי החג. קינוח ראשון זה הקינוח הזה- קינוח כוסות של שכבות בצק פריך, קרם מסקרפונה וקרמל והמקביל הטבעוני שלו הוא קינוח כוסות-עוגת גבינה טבעונית עם רוטב קרמל מלוח ללא אפיה  . קינוח שני היה טארט גבינה אפויה,קרם ופירות יער. סך הכל 4 קינוחים מטורפים. היה יום ממש פורה ומהנה וכל כך אינטנסיבי שבקושי הצלחנו להשחיל מילה שלא קשורה לקינוחים… חחח.. וכמובן שהיה טעים במיוחד ובאווירה ביתית.

מצא את ההבדלים- מי חלבי ומי טבעוני?

קינוח כוסות בשכבות של פריך,מסקרפונה וקרמל/ אתי משה-חביב:

מה צריך?
בצק-
200 גרם חמאה
300 גרם קמח
100 גרם סוכר
1 ביצה L
מחית וניל

לשכבת הקרם-
250 גרם מסקרפונה
250 גרם שמנת מתוקה
1/4 כוס חלב -60 גרם
1/2 חבילת אבקת סוכר- 50 גרם
כף גדושה אינסטנט פודינג וניל

ציפוי-
קרמל-(יש מצב שתצטרכו להכפיל כמויות)
1/2 כוס סוכר+ כף (סך הכל 110 גרם)
30 גרם חמאה
120 גרם שמנת מתוקה= חצי חבילה

תוספת קישוט-פופקורן מקורמל:
פופקורן בטעם טבעי
טוויסט- ניתן להכין פופקורן עם קרמל מלוח,פשוט לפזר מלח גס או להכניס טיפת מלח בקרמל, כמובן שאפשר גם להכין פשוט פופקורן עם מלח ולהשאיר את הקרמל כפי שהוא .

הכנה:
לבצק-
במיקסר עם וו גיטרה להכניס חמאה קרה חתוכה לקוביות עם סוכר, ללוש למרקם משחתי. להוסיף ביצה, וניל וקמח. ללוש למרקם של בצק. להוציא מהקערה לשיש, להכין מהבצק (עם הידיים) צורה של מלבן ולעטוף בניילון נצמד,להכניס למקרר לשעה לפחות (אפשר גם לילה וגם יומיים במקרר. ניתן להקפיא גם לשבועיים).
לאחר קירור הבצק, להוציא מהמקרר, לפתוח את הבצק על משטח מקומח קלות. להעביר לתבנית התנור,לרפד עם נייר אפייה, להכניס לתנור שחומם מראש ל 180 מעלות עד השחמה קלה בלבד, לא לשרוף או להשחים מידיי..שיהיה בגוון חום בהיר.
להוציא ולחכות שיתקרר.

הכנת המילוי-
להקציף הכל יחד למרקם יציב, לא נוקשה.

לציפוי הקרמל-
להמיס בסיר קטן סוכר עד מצב שהוא נמס כולו ומשנה צבע, לערבב כל הזמן,לא לזוז ממנו. לחמם שמנת מתוקה במיקרוגל ולהכניס לקרמל שבסיר (בזהירות, זה קופץ).. לערבב כל הזמן עד שהכל נמס והופך להיות נוזל חלק. לשים לב שלא ישרף. לסיום לכבות את האש ולהכניס את החמאה ולערבב עד המסה מלאה של החמאה.

***לידיעתכם,לכל מי שלא רוצה להכין,מפחד או מתעצל,יש לקנות מחית קרמל מוכנה***.

הפופקורן-
אפשר פופקורן מוכן של המיקרוגל ואפשר להכין בסיר. בסיר- לשים כף שמן ולהכניס כוס גרעיני תירס, לערבב ולתת לו לקפוץ עד שמוכן.

הרכבת המנה:
לאחר שהבצק האפוי התקרר, לפורר אותו עם היד למרקם פירורי. לסדר שכבת פירורים בתחתית הכוסות קינוח, מעל שכבת הפירורים לזלף קרם , מעל הקרם לשים מעט קרמל ושוב פירורים,קרם וקרמל. לסיום לשים את הפופקורן בסיר של הקרמל שנשאר ולערבב ולסדר על הכוסות או לפרוס על נייר אפייה ולתת לו להתייבש.
יתכן ותצטרכו להכין כמות כפולה של קרמל.
טיפ- את הפופקורן המקורמל יש לשים סמוך להגשה, לא להשאיר אותו על הקינוח במקרר. הפופקורן מתייבש במקרר והופך לגומי.

לגבי כמות קינוחי הכוסות,זה ממש תלוי בגודל הכוס,כך שאין תשובה חד משמעית לכמות. ככל שהכוס קטנה יותר,כך יהיו לכם יותר קינוחי כוסות ולהפך.

מתכון קינוח כוסות פריך, קרם מסקרפונה וקרמל 
בהצלחה ובתיאבון,אתי 🙂

דירוג
recipe image
שם המתכון
קינוח כוסות בשכבות של פריך,מסקרפונה וקרמל
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
41star1star1star1stargray Based on 7 Review(s)

6 thoughts on “קינוח כוסות בשכבות של פריך, מסקרפונה וקרמל

  1. נראה מעולה!
    מלבד החלק של הנחת הקרמל – את שאר הקינוח כדאי להכין מראש? או לפני ההגשה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *