פשטידה מרוקאית, פשטידת מחמאר או מעקודה

פשטידה מרוקאית, פשטידת מחמאר או מעקודה.. איך שלא תקראו לה היא אחת הפשטידות הטעימות. אין בה יותר מידיי מרכיבים או חומרים אבל היא בהחלט מצויינת. פשטידה ללא גלוטן, בלי קמצוץ של קמח, אפילו לא גרם. פשטידה שמבוססת על תפוחי אדמה וביצים. פשטידה פרווה שמתאימה לכל ארוחה.

בבית מרוקאי נוהגים להכין אותה לא מעט בחגים (בעיקר בפסח..הכי מתאימה כי אין בה טיפת קמח ובעיקרון פסח זה בעיקר ביצים ותפוחי אדמה אצל המרוקאים גם בגלל הקיטניות שלא אוכלים בחג).
להבדיל, מכינים אותה גם באזכרות.
כמובן היא מצויינת בכריך שישי עם זיתים מבושלים או עם חצילים מטוגנים ומטבוחה.. יאממי..
מתכונים לכל אלו תמצאו פה באתר.

יש כאלה הנוהגים להוסיף גם אפונה וביצים קשות. אצלנו לא, רק תפוחי אדמה, ביצים וגזר. ניתן להוסיף קצת מיץ לימון כדי לנטרל את ריח הביצים.

את הפשטידה המרוקאית, מחמאר או מעקודה ניתן להכין בשני אופנים – או את כולה משני הצדדים על הגז או התחלה על הגז ועוברים לתנור – יש הסבר במתכון לשתי הדרכים.
בקיצור ולעניין, תכינו, תהנו ותרגישו הכי בית שאפשר.

פשטידה מרוקאית של אמא שלי, המתכון הכי טעים שיש, הכי בית שיש, הכי חגים/שישי וכריכים טעימים.

הפשטידה טעימה גם שהיא קרה מהמקרר.

פשטידה מרוקאית, פשטידת מחמאר/מעקודה /אתי משה-חביב:

3 תפוחי אדמה גדולים או 4 תפוחי אדמה בינוניים
5 ביצים
2 גזר קטנים או אחד גדול
רבע צרור פטרוזיליה
תבלינים-
טיפת מלח
פלפל שחור או לבן
קצת כורכום
כפית מרק עוף פרווה
כפית אבקת אפיה

לטיגון:
סיר קטן, קוטר 22 או 24
נייר אפיה
1/4 כוס שמן קנולה

הכנה:
לבשל גזר ותפוחי אדמה (לקלף את הקליפה), את הגזר להוציא קודם כי הוא מתבשל מהר יותר. להוציא אותו לצלחת ולתת לו להתקרר בינתיים, חשוב שיהיה קר לפני שיכנס לפשטידה.
אחרי שתפוחי האדמה רכים להוציא מהנוזלים ולמעוך עם מועך תפוחי אדמה/פירה. למעוך את תפוחי האדמה מיד שהם מוכנים שהם עדיין חמים. להניח בצד.
בינתיים טורפים את הביצים היטב עם מזלג או עם מטרפה ידנית עד שיש הרבה בועות. אני מתעצלת ומקצרת תהליכים (בכל זאת צריכים פה הקצפה טובה של הביצים), אני מקציפה את הביצים עם מיקסר ידני לחצי דקה בערך עד שיש מלא בועות ומפסיקה.
להוסיף על הביצים המוקצפות את התבלינים ואת הפטרוזיליה- לקצוץ דק את הפטרוזיליה ולטרוף עם מזלג. לחבר את תפוחי האדמה המעוכים עם הביצים הטרופות והמתובלות לעיסה אחידה ולסיום להוסיף את הגזר- את הגזר לחתוך לקוביות. לערבב הכל עם מזלג.
להכין סיר, עדיף סיר עם ציפוי נון סטיק, שלא נדבק, (אפשר גם סיר של ג'חנון) לשים בתחתית נייר אפיה בגודל של תחתית הסיר ועל נייר האפיה שמן (לשים שכבה יפה של שמן כ 1/4 כוס, לא להגזים זה לא טיגון עמוק אבל גם לא להתקמצן, צריך שהשמן יכסה את התחתית).
שהשמן חם לשפוך את העיסה של הפשטידה לתוך הסיר, לישר עם כף ולכסות עם מכסה. בהתחלה בישול על אש גבוהה בערך דקה שתיים ואז להנמיך ללהבה נמוכה לעוד 20 דקות בערך, צריך לראות שהצדדים והתחתית שחומים.

איך מבשלים את הפשטידה?

יש שתי אפשרויות:
1. אם בוחרים לבשל הכל על הגז: בהתחלה בישול על אש גבוהה בערך דקה שתיים ואז להנמיך ללהבה נמוכה לעוד 20 דקות בערך, צריך לראות שהצדדים והתחתית שחומים. אחרי שהתחתית מוכנה ושחומה להוריד את מכסה הסיר ולהניח מעל צלחת הפוכה ולתפוס את הצלחת יחד עם הידיות ולהפוך את הפשטידה על הצלחת ואז להחזיר אותה לסיר כאשר הצד הלא מבושל בתחתית הסיר ולבשל את הצד הלא אפוי כפי שבישלנו את הקודם.
2. אם בוחרים לאפות בתנור: מתחילים את הבישול על הגז כמו באפשרות הראשונה, בישול עם מכסה ל 5 דקות על אש גבוהה, אחרי שהתחתית מוכנה ובשלה מעט, להעביר את הסיר לתנור שחומם מראש ל180  מעלות
עד השחמה. מכניסים את הסיר ללא מכסה כמובן. זאת אומרת שמתחילים בישול על הגז עם מכסה ומסיימים בתנור בלי מכסה.

לא משנה מה בחרתם, ששני הצדדים אפויים מספיק ושחומים להעביר לצלחת עם נייר סופג ולהניח גם מעל נייר סופג, לצנן מעט בטמפרטורת החדר ולאכול להנאתכם. ניתן לאכול את הפשטידה גם קרה מהמקרר וגם פושרת.

מתכון פשטידה מרוקאית, פשטידת מחמאר או מעקודה 
בהצלחה ובתיאבון, אתי.

דירוג
recipe image
שם המתכון
פשטידה מרוקאית, פשטידת מחמאר / מעקודה
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
3.51star1star1star1stargray Based on 17 Review(s)

6 thoughts on “פשטידה מרוקאית, פשטידת מחמאר או מעקודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *