סופגניות על מקל

על סופגניות על מקל כבר שמעתם? תמיד יש פעם ראשונה.. רעיון חדש לסופגניות,קצת חזרה לילדות, הכנתי אותן כמו סוכריות, כן,כן סופגניות על מקל ? אווריריות וקלות וכמובן טעימות..?

איך אפשר לעבור את חנוכה בלי סופגניות מתוקות וטעימות?? אז כדי לא להרגיש רגשות אשם (כן, בטח ?) הכנתי את הסופגניות הפעם כמיני סופגניות,ממש סופגניות ביס קטנטנות ומתוקות..???
טיפ קטן וחשוב כדי להגיע לתוצאה מעולה בסופגניות, חשוב להשתמש בשמרים טריים, אני אוהבת להשתמש בשמרים של שמרית.
הפעם השתמשתי גם בנטורינה של שמרית (האמת,פעם ראשונה?) ואהבתי מאוד, בהתחלה פחדתי שיהיה לזה טעם של קוקוס אבל ממש לא היה! רציתי את הסופגניות פרווה ולכן הנטורינה היתה הפתרון האידיאלי עבורי ועל הדרך גיליתי שהיא ללא שומן טראנס וללא חומרים משמרים.. אז מה רע? אם כבר מטגנים סופגניות (רחמן לצלן?) אז לפחות שהמרכיבים יהיו איכותיים.. ?
רק יכולה להגיד לכם שאצלי חצי מהסופגניות התחסלו כבר בשניות .. אי אפשר להפסיק לנשנש אותן.. ? מרוב שהן קטנות ועוד הכנתי אותן כמו סוכריות אז היה קשה להישאר אליהן אדישים.. וואי,וואי, מה יהיה עד חנוכה? כבר נהפוך לסופגניות בעצמנו.. ?
אז מה אתם אומרים על הסופגניות על מקל שלי?

ממליצה להכין בהמון סבלנות ואהבה.. אפילו אפשר לקשט עם הילדים..או שהם יקשטו בעצמם. עוד דרך להעסיק אותם בחופשת חנוכה, אפילו בדרך טעימה במיוחד 🙂

הכמות היא לחצי קילו בגלל גודל הסופגניה מכמות כזאת יוצאות כ 100 מיני סופגניות של 15 גרם כל אחת, ממש פיצפוניות. כמובן שאפשר להגדיל את גודל הסופגניה ולקבל פחות סופגניות. לשיקולכם.

זר צבעוני של סוכריות על מקל

סופגניות על מקל/אתי משה-חביב:

מצרכים:
500 גרם קמח
1/2 שקית שמרית (25 גרם)
65 גרם נטורינה
1/4 כוס סוכר (50 גרם)
כף דבש
1 ביצה L
1 חלמון L
כפית גרידת לימון
כף וקצת קוניאק/ברנדי
טיפת מלח
180 מ"ל מים (3/4 כוס)

לאחר כדרור, להניח על נייר אפייה להתפחה
לפני ציפוי

הציפוי: הציפוי זה שוקולד מומס, חשוב שהשוקולד יהיה עם אחוזי מוצקי קקאו גבוהים, לחכות שיתקרר מעט ואז לטבול. לא לטבול שהוא מאוד חם כי הוא מאוד דליל ולכן ינזל מהסופגניה. שהשוקולד מסמיך לטבול את הסופגניה ואז להדביק את הסוכריות על השוקולד. אפשר גם להשתמש בשוקולד צימקאו שמתייבש מאוד מהר. חלק מהסופגניות מצופות בצימקאו לבן, חלק בשוקולד מריר מומס, חלק בשוקולד לבן עם צבעי מאכל.

הכנה:
להכניס את כל החומרים לקערת המיקסר מלבד המלח לערבול איטי של 2 דקות, להוסיף את המלח ולהגביר מהירות עד לקבלת בצק אחיד ונעים למגע. בערך 7-8 דקות לישה.
להעביר את הבצק לקערה ולהתפיח עד הכפלת הנפח, להוריד נפח ולחלק לכדורים של 15 גרם (רק לחלק, עוד לא לכדרר). לאחר שמסיימים לחלק את הבצק, חוזרים לחתיכה הראשונה שחילקנו ומכדררים אותה עם היד לכדור חלק ועגול. להניח על ריבוע של נייר אפייה. יוצאים כ 100 סופגניות ביס. הן מאוד קטנות,כמו סוכריות.
לפני שמכדררים כדאי לחתוך ריבועי נייר אפייה קטנים שעליהם יונחו הכדורים, כך יהיה קל להעביר אותם ישירות לשמן בלי להרוס להם את הצורה.
להתפיח שוב, התפחה ארוכה וטובה ולהעביר לטיגון. חום השמן צריך להיות 160-170 מעלות. לטגן משני הצדדים.
להוציא לנייר סופג. שמתקרר למלא במה שאוהבים ומצפים באבקת סוכר או כל דבר אחר שאוהבים..משוקולד ועד סוכריות, לסופגניות על מקל,פשוט הכניסו בסופגניה מקל, קשטו מעל עם שוקולד או הזריקו ריבה או כל תוספת שאוהבים ותזרמו עם הדמיון..

מתכון סופגניות על מקל
בהצלחה ובתיאבון,אתי 🙂

אולי יעניין אותך

דירוג
recipe image
שם המתכון
סופגניות על מקל
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
51star1star1star1star1star Based on 2 Review(s)

4 thoughts on “סופגניות על מקל

    1. הציפוי זה שוקולד מומס, חשוב שהשוקולד יהיה עם אחוזי מוצקי קקאו גבוהים, לחכות שיתקרר מעט ואז לטבול. לא לטבול שהוא מאוד חם,אחרת הוא ינזל מהסופגניה. שהשוקולד סמיך לטבול את הסופגניה ואז להדביק את הסוכריות על השוקולד. אפשר גם להשתמש בשוקולד צימקאו שמתייבש מאוד מהר.
      בהצלחה 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *