באגט עם קראסט מטורף

באגט או בגט? מה שבטוח זה שיהיה לכם טעים:)

באגט עם קראסט מטורף שמכינים לבד בבית, באגט כמו של המאפיות, רק יותר טעים.. חחח… באמת אחד הבאגטים הטובים שאפשר להכין בבית. ניסיתי להתאים את המתכון גם למי שאין מחמצת. אני אישית הכנתי עם מחמצת כי אני מגדלת מחמצת כבר הרבה שנים ומכינה איתה לחמי מחמצת אבל גם מאוד אוהבת להוסיף אותה לחלות או לחמניות שאני מכינה בבית. הפעם הוספתי אותה גם לבאגט.

בעבר, שהייתי עוד טירונית במטבח, הכנתי באגט מאיזה מתכון שרץ ברשת, משמרים, מאוד פשוט והיה בטעם נחמד אבל התייבש מאוד מהר וגם לא היה לו קראסט כמו שרציתי.. אז אולי זה בגלל שהמתכון היה סביר או שבגלל שלא ממש היה לי ידע בזמנו בתחום המטבח.. מה שבטוח זה היה באגט נחמד ושם זה נגמר. מאז לא הכנתי כי לא רציתי להתאכזב שוב.. אבל תמיד היה בי הרצון לנסות ולהגיע למרקם שאני רוצה בו ואת הקראסט שאני חושקת בו.. ואכן זה קרה.

אני מאמינה שגם חלק מתהליך ההכנה היה חשוב לא פחות, המון סבלנות, לא מעט שלבים, אבל שווה בהחלט את התוצאה.

סרטונים לכל שלבי הכנת הבאגט תמצאו שמורים אצלי ב הייליטס שבאינסטגרם שלי:

האינסטגרם שלי  http://אזhttps://www.instagram.com/etimoshehaviv/

אם בא לכם מתכון קצת מאתגר אבל אחד כזה שבאמת כדאי להקדיש לו את הזמן, זה בהחלט זה.

את המתכון מתחילים להכין לילה קודם, בין אם זה למחמצת שיש לכם ובין אם זה לפוליש שתכינו (זה לא באמת משנה אם זה לילה או יום אבל צריך לתת לפוליש או למחמצת זמן של לפחות לפחות 10 שעות, לכן מומלץ להכין בערב ולהשתמש בבוקר בנוסף מומלץ להכין בלילה בגלל הטמפרטורה כי הפוליש או המחמצת צריכים להיות בחוץ בזמן הזה).

באגט עם קראסט מטורף/אתי משה-חביב:

בצק מקדים או מחמצת פעילה, מה שתבחרו.
לבצק מקדים (פוליש) –
100 גרם קמח לבן
100 גרם מים
2 גרם שמרים יבשים

במקום הפוליש ניתן לשים 150 גרם מחמצת פעילה

לבצק הבאגט-
500 גרם קמח לחם/חלות
את כל כמות הפוליש או המחמצת
כפית דבש
כף שטוחה שמרים  – 10 גרם
כוס ורבע מים קרים מהברז 300 גרם
כף מלח 20 גרם

לפתיחת הבצק– קמח רגיל. בסיום ניתן להשתמש בקמח פסטה/דורום.

המחמצת לפני השימוש
התפחה על בד עם מחיצות בין הבאגטים
התפחה אחרונה על התבנית
תפוחים מספיק כדי להיכמס לתנור
אחרי אפיה

הכנה:

הכנת הפוליש– לערבב הכל בקערה, לכסות ולהניח למנוחה של לילה בחוץ. אפשר גם לתת לה לתסוס בחוץ כמה שעות ואז להעביר למקרר ללילה, אבל אם אתם לא מכירים או יודעים איך להשתמש עדיף להכין, לכסות ולהשאיר בחוץ כל הלילה.

במידה ויש לכם מחמצת בבית, תאכילו אותה מראש ותחכו שתגיע לשיא כדי להשתמש בה.

הכנת הבצק:
לשים בקערת המיקסר קמח ושמרים ולערבב, להוסיף מלח, פוליש/מחמצת,דבש וחצי מכמות המים ותוך כדי לישה להוסיף את שאר המים בהדרגה עד קבלת בצק, ללוש במהירות נמוכה 7 דקות. ועוד דקה במהירות טיפה יותר גבוהה.
להעביר את הבצק לקערה מקומחת קלות ומעל הבצק לפזר גם טיפונת קמח. להתפיח עד הכפלת הנפח (בערך שעה) .
לאחר שהבצק תפח להעביר אותו לשיש מקומח ולחלק ל 3-4 מלבנים (תשתדלו שיהיו בערך באותו הגודל), למתוח כל מלבן קטן למלבן קצת יותר גדול, למתוח עם הידיים. ממש בעדינות, לא להתעלל בבצק. לגלגל כל מלבן לרולדה ולהניח בצד ל 10-15 דקות כאשר התפר למטה, לכסות במגבת. אחרי המנוחה, לפתוח שוב את הבצק לצורת באגט, ממש בעדינות לעצב עם הידיים.יוצרים גליל ומאריכים אותו בעדינות מהמרכז לקצוות. מגלגלים את הקצוות לשפיץ. מניחים על מגבת או בד מקומחים היטב, כדי למנוע הידבקות של הבאגטים אחד לשני לקפל את הבד/מגבת כמו אקורדיון וליצור מחיצה בין באגט לבאגט. להתפיח שוב מכוסה במגבת לעוד 20 דקות.
להעביר לתבנית מקומחת, אפשר תבנית של באגטים ואפשר על תבנית התנור (לשים נייר אפיה על תבנית התנור). לקמח את הבאגטים ולכסות שוב עם מגבת להתפחה נוספת של 20-30 דקות.
לפני הכניסה לתנור לחרוץ על הבאגטים ולהכניס לתנור שחומם מראש ל  240 מעלות.
לפני שאתם מכניסים את התבנית תזרקו בתחתית התנור כמה קוביות קרח או תשםריצו מים בצידי התנור הפנימי או הניחו בתחתית תבנית קטנה עם מים זה מה שיצור לכם את הקראסט והקרום מעל.
אפיה של בערך 20 דקות בחום 240 מעלות
ואחר כך להנמיך את החום ל 200 מעלות לעוד 10 דקות.

מתכון באגט עם קראסט מטורף
בהצלחה ובתיאבון, אתי.

דירוג
recipe image
שם המתכון
באגט עם קראסט מטורף
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
4.51star1star1star1star1star Based on 6 Review(s)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *