עוגת גבינה בחושה בלי קמח

עוגת גבינה בחושה בלי קמח, מתכון ישן ממש שהכנתי כמה פעמים ותמיד הצליח.אין אכזבות בעוגה הזאת, לא נופלת, לא צונחת, לא מפרידים ביצים ולא מלכלכים מיקסר. הכל בקערה אחת, טורפים במטרפה ידנית.. כמו שהכנסתם אותה לתנור, ככה היא יוצאת. לא עולה ולא יורדת, לא צונחת ולא צריך לדאוג שפותחים תנור או לא פותחים, ואין את כל הלחץ והדאגה סביב התוצאה הסופית.

אז איך פתאום נזכרתי בה? עשיתי קצת סדר השבוע בפייסבוק, חיפשתי שם משהו ובין כל החיפושים פתאום עלה לי הפוסט משנת 2014 של עוגת הגבינה הזאת. לא הכנתי אותה הרבה זמן ואפילו לא זכרתי להעלות אותה לאתר. אבל שהעלתי את התמונה באינסטגרם הוצפתי בבקשות למתכון (מלא מלא בקשות) אז לא יכולתי להישאר אדישה ומיד חיפשתי את המתכון, הקלדתי, ערכתי והתאמתי אותו בגרמים כדי שיהיה הכי מדוייק שיש. והנה הוא כאן לפניכם.

אז אם הכנתם, אל תשכחו לשלוח תמונה, בכל זאת השקעתי בכם:)

התמונה מלפני 6 שנים ולא הכי מוצלחת, אז אם אתם במקרה עושים לתמונה שלכם בוק יפה, תשלחו אליי ואולי אעלה אותה כאן באתר.

אההה, העוגה בלי קמח בכלל ולכן היא ללא גלוטן. זכיתם פעמיים כי אפשר להכין אותה גם לפסח- את התחתית של הביסקוויטים תמירו ל ביסקוויטים ללא גלוטן או תטחנו עוגיות של פסח.

וכן, היא לא דיאטטית בעליל.. חחח.. היא עוגה שמנה וטובה וככה היא אמורה להיות. אל תחליפו או תמירו את הגבינות השמנות לגבינות רזות כי אין בעוגה קמח או קורנפלור שיכולים להחזיק אותה בצורה אחרת.

עוגת גבינה בחושה בלי קמח/אתי משה-חביב:

לתחתית העוגה:
250 גרם ביסקוויט פתי בר (שרוול)
100 גרם חמאה מומסת

למלית:
250 גרם גבינה לבנה 9%
400 גרם גבינת שמנת 25% ומעלה
2 מכלים שמנת חמוצה 15% או 27%-  400 גרם
4 ביצים L
250 גרם סוכר – כוס ורבע
כפית תמצית וניל איכותי או 2 שקיות וניל
גרדת לימון (קליפה מלימון אחד) – למי שאוהב טעם לימוני, לא חובה.

לציפוי:
2 מכלים שמנת חמוצה-400 גרם
50 גרם סוכר – רבע כוס
2 שקיות סוכר וניל (20 גרם)

הכנה:
לתחתית:
טוחנים את הביסקוויטים לפירורים דקים, מוסיפים את החמאה המומסת ומערבבים עד שכל הביסקוויטים עטופים בחמאה. משטחים בתחתית התבנית את התערובת בעזרת הידיים לשכבה אחידה ומכניסים למקרר לבינתיים.

הכנת המילוי:
מערבבים את כל חומרי המלית באמצעות מטרפה, עד לקבלת בלילה אחידה.מתחילים עם הביצים והסוכר, טורפים היטב ועליהם את הגבינות ואת השאר. מעבירים את הבלילה על תחתית הביסקוויטים. תבנית/רינג בגודל 24.
מכניסים לתנור שחומם מראש ל-160 מעלות, ואופים במשך שעה עד שעה ועשרים (העוגה צריכה להיות רוטטת במרכז). מוציאים מהתנור ומניחים בחוץ ל-10 דקות. בינתיים מערבבים בזריזות את חומרי הציפוי יחד. שופכים את הבלילה של הציפוי בצורה אחידה על גבי העוגה (מורחים עם כף או פלטה) ומחזירים לתנור למשך 4 דקות נוספות. בתום האפיה מכבים את התנור ומשאירים את העוגה בתוכה למשך 25 דקות נוספות. מוציאים את העוגה מהתנור, מצננים בחוץ שעתיים ואז מכניסים למקרר למשך חמש שעות לפחות לפני החיתוך. משתבחת עם הזמן במקרר.

מתכון עוגת גבינה בחושה בלי קמח
בהצלחה ובתיאבון, אתי.

דירוג
recipe image
שם המתכון
עוגת גבינה בחושה בלי קמח
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
4.51star1star1star1star1star Based on 7 Review(s)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *