לחמניות ללא גלוטן לפסח

לחמניות לפסח, לחם לפסח, ללא גלוטן, רכות מבפנים וקראנצ'יות מבחוץ, פשוט מדהימות! שאוכלים אותן טריות (באותו היום) הן אפילו הרבה יותר טעימות מלחמניות רגילות.. אנחנו בבית עפנו עליהן, לא האמינו לי שזה כשר לפסח.. זללנו עד השומשום האחרון.. חחח…  ביקשו אותן שוב, לא רוצים יותר מצות, רק את הלחמניות האלה. בקיצור, לכו.. יותר נכון רוצו להכין את הלחמניות המטריפות האלה ותודו לי אחר כך 🙂 את הלחמניות ניתן להכין גם כלחם בתבנית אינגליש קייק בינונית עמוקה.

לחם/לחמניות לפסח / אתי משה-חביב:

מה צריך? 1 שקית קמח שמרים לפסח (350 גרם) כפית מלאה סוכר כף מלאה דבש כף שטוחה מלח 1 ביצה 2 כפות שמן זית כוס מים (240 גרם) למריחה מעל הלחם (לא חייב) : ביצה טרופה קישוט אופציונלי: שומשום פרג הכנה: לערבב את הקמח עם הסוכר ומעליהם את כל שאר המצרכים. ללוש במשך 6 דקות במהירות נמוכה-בינונית. הבצק יוצא רך מאוד, זה בסדר.
ככה העיסה של הבצק נראית אחרי תפיחה.
להעביר לקערה משומנת מכל הכיוונים ולתת התפחה של שעה, שעה וחצי בערך (אין תפיחה כל כך גדולה, אבל אפשר לראות במרקם) . לאחר שתפח להעביר לתבנית עם כף משומנת (אם הכנתם לחם פשוט לשפוך הכל לתבנית משומנת – תבנית אינגליש קייק בינונית עמוקה זה מספיק, אם כלחמניות אז לשמן את התבניות ואז להעביר עם כף משומנת את הכמות שצריך עבור כל לחמניה – יוצאות 7 חליות קטנות. לקחת את הכף המשומנת ולהחליק את החלק העליון של הבצק שבתבנית שיגיע לכל הצדדים ויהיה ישר מלמעלה. לכסות הכל בנייר אפיה ולתת שוב התפחה (לא ממליצה לכסות עם שקית או מגבת כי הבצק דביק וידבק לכם אליהם, לנייר אפיה זה פחות קריטי במקרה הזה.  הבצק לא ממש תופח, אבל הוא צריך מנוחה של חצי שעה לפחות. לפני הכניסה לתנור לפזר הרבה שומשום ולהכניס לתנור שחומם מראש בחום 180‪ מעלות למשך כ 40 דקות.  אני לא מרחתי ביצה לפני הכניסה לתנור, רק פיזרתי שומשום מעל. להוציא ולהשאיר בתבנית עד שמתקרר, שמתקרר לחלץ ולאכול. אין צורך לכסות את הלחמניות עם מגבת שהן יוצאות או כל דבר אחר. לזלול בהנאה. מתכון לחם/ לחמניות לפסח בהצלחה ובתיאבון, אתי:)

אולי יעניין אותך

דירוג
recipe image
שם המתכון
לחמניות ללא גלוטן לפסח
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
41star1star1star1stargray Based on 5 Review(s)

6 thoughts on “לחמניות ללא גלוטן לפסח

  1. הי יקירה,
    מאוד רוצה להכין אותם, טבל לא מכירה קמח שמרים לפסח,
    האם קמח כשל"פ יתאים למתכון הזה ?.

      1. היי אתי.
        איפה אפשר למצוא את הקמח שמרים הזה, חיפשתי במלא חנויות כולל סופרים וחנויות לחומרי גלם לאפייה, אך אחד לא מכיר דבר כזה.
        מאוד רוצה להכין. תאמרי לי היכן אפשר לקנות בבקשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *