פשטידת בורקס גבינות

פשטידת בורקס גבינות, טעימה מאוד ולא פחות חשוב קלה,מהירה ופשוטה להכנה..10 דקות וסיימתם,כולל שטיפת כלים,כן? שעה ורבע בתנור ואתם מסודרים. מערבבים הכל בקערה ומכניסים לתנור.

אם כבר נמאס לכם מהכנת חביתות וטוסטים לארוחת ערב, אפשר לגוון עם פשטידה מהסוג הזה לצד סלט מרענן. כמובן שלשבועות היא פשטידה קלאסית וגם ככה סתם לארוחה חלבית או מפגש חברתי. אין כמו לעשות רושם עם מאפה קטלני שנראה אש ולדעת שסך הכל נדרשו מכם 10 דקות מהחיים.. קלללל…

את הפשטידה הכנתי במיוחד בטעמים שילדים אוהבים, עם גבינות שילדים מתחברים אליהן, בלי להתחכם ובלי גבינות בטעמים חזקים. כמו שאומרים, הפשוט הכי טעים.

אתם עוד פה?  יאללה.. 10 דקות ויש לכם פשטידת בורקס גבינות מעלפת..

הכנתם? אהבתם? תכתבו לי ושלחו תמונות באינסטגרם או בפייסבוק ❤

כדי לראות סירטונים שלי, כולל של הפשטידה הזאת, פשטידת בורקס גבינות,  כנסו לעקוב אחריי באינסטגרם, כאן בלחיצה על הקישור הזה: https://www.instagram.com/etimoshehaviv_crunchit/

 

פשטידת בורקס גבינות/אתי משה-חביב:

לבצק-
1 חבילת בצק עלים מופשר לילה במקרר

למילוי-
300 גרם גבינה צהובה מגורדת
500 גרם גבינה לבנה 9%
2 שמנת מתוקה 38% (500 מ"ל)
5 ביצים L
3 כפות מלאות קורנפלור
מלח
פלפל שחור
טיפת אגוז מוסקט
עלים מענף או 2 של טימין

לחצי כמות לתבנית קטנה יותר:

150 גרם גבינה צהובה מגורדת
250 גרם גבינה לבנה 5%
1 שמנת מתוקה 38% (250 מ"ל )
2 ביצים L
כף גדושה קורנפלור
מלח
פלפל שחור
אגוז מוסקט
עלי טימין מענף אחד (לא חייב).

הכנה:
להתחיל עם הפשרת בצק העלים לילה במקרר.
למילוי-
לקשקש קודם את הביצים בקערה גדולה, לשים כף מהביצים המקושקשות בצלוחית בצד שיהיה לנו למריחה על הבצק לפני הכניסה לתנור.
לקערה הגדולה עם הביצים המקושקשות מוסיפים את הגבינה,השמנת המתוקה,הקורנפלור והתבלינים ומקשקשים עם המזלג, ומערבבים לעיסה חלקה, לסיום מוסיפים את הגבינה הצהובה ומערבבים.
הרכבת המאפה-
לחלק את בצק העלים ל 2, לתחתית וכיסוי.
את חתיכת הבצק לתחתית משאירים כמו שהיא. את הכיסוי מחוררים, איך מחוררים? פשוט עושים חתכים (פסים) קטנים מפוזרים על הבצק. או חותכים את הבצק לרצועות ומלבישים על החלק העליון.
בתבנית בגודל 30×25 (פחות או יותר. בתבנית הזאת הפשטידה יוצאת גבוהה ומלאה בגבינות, אם אתם לא רוצים הרבה מילוי תכינו חצי מכמות המילוי ותאפו קצת פחות זמן,עד הזהבת הבצק).
מניחים בתחתית התבנית חתיכת בצק עלים, מעל הבצק מוסיפים את המילוי ומעל מניחים שכבת בצק שחוררנו אותה קודם. מברישים את הבצק העליון עם הביצה שהשארנו בצד (לא צריך הברשה מדוייקת). אפשר לפזר שומשום. מכניסים לתנור שחומם מראש ל 180 מעלות למשך כשעה ורבע. אחרי שעה ורבע מכבים את התנור ומשאירים את הפשטידה בתוך התנור עם דלת פתוחה (פותחים את דלת התנור,לא עד הסוף) לעוד 15 דקות כאשר התנור כבוי.
מוציאים וזוללים .

מומלץ תמיד לחכות עם פריסת פשטידות, לא מומלץ לחתוך פשטידה מיד עם הוצאתה מהתנור ובטח לא כשהיא חמה.היא צריכה להתקרר מעט להתגבשות. בהצלחה 🙂

מתכון פשטידת בורקס גבינות
בהצלחה ובתיאבון, אתי 🙂

לפני אפיה
אחרי אפיה
שכבות-בצק עלים, מעל מילוי
עם שכבת הכיסוי- בצק נוסף מחורר

דירוג
recipe image
שם המתכון
פשטידת בורקס גבינה
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
4.51star1star1star1star1star Based on 4 Review(s)

6 thoughts on “פשטידת בורקס גבינות

  1. היי אתי תמיד כשאני מכינה פשטידת בורקס העלה התחתון נשאר לא אפוי מלמטה גם שאני מוסיפה עוד זמן לאפיה מדוע ומה ניתן לעשות ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *