עוף עם כרישה מקורמלת

עוף עם כרישה מקורמלת .. כרשה/ לוף/ פראסה (איך אצלכם קוראים לזה?) , מנה טעימה ממש! מעט מאוד מצרכים, סך הכל עוף וכרישה וכמובן תבלינים.. זה הכל.. והטעם מעולה. מקרמלים את הכרישה ובסיום הבישול היא יוצאת כמו ריבת בצל. ללקק את האצבעות.

מנה מתאימה לכל יום בשנה אבל במיוחד בפסח וראש השנה כי הכרישה היא הירק הבולט בחגים האלה. אם לא מצאתם כרישה, עשו את אותו תהליך בדיוק במנה הזאת עם 2 בצלים ענקיים.

אגב, יש מתכון באתר לקציצות כרישה/ פראסה נהדרות..

כדי לראות את הסירטון להכנת העוף עם כרישה מקורמלת ולעוד סירטונים אחרים כנסו לעקוב אחריי באינסטגרם, כאן בלחיצה על הקישור:  https://www.instagram.com/etimoshehaviv_crunchit/

עוף עם כרישה מקורמלת /אתי משה-חביב:

מה צריך?

6 חתיכות עוף (שוקיים). מלח,פלפל שחור גרוס.

3 כרישה גדולות חתוכות לעיגולים (כל הכרישה, גם החלק הלבן וגם הירוק).

4 כפות שמן

כפית מלח -לפי הטעם

כפית פלפל שחור -לפי הטעם

2 כפות סוכר או 3 כפות דבש

 כפית כורכום

כפית פפריקה מתוקה

הכנה:

לחתוך את הכרישה לעיגולים ולשטוף את החתיכות היטב מתחת לברז, כדאי להשרות אותה קודם בקערה עם מלח ומים ל 10 דקות. לאחר ההשריה לסנן במסננת ולשטוף מתחת לברז בזרם חזק. ככה מנקים את הכרישה מחרקים, חול ולכלכוך. לאחר שהכרישה נקייה, משאירים במסננת שיצאו הנוזלים, אפשר גם לנגב במגבת או נייר מגבת.

לשים את השמן בסיר ולצלות את העוף מכל הכיוונים, לפזר מעט מלח ומעט פלפל שחור גרוס. להוציא את העופות הצרובים לצלוחית בצד.  באותו הסיר לשים את הכרישה לצליה קצרה, רק לאחר שהכרישה מטוגנת ומקבלת טיפונת צבע מכניסים את התבלינים ומערבבים. מטגנים מעט זמן יחד עם התבלינים, הכרישה לא אמורה להיות מוכנה כי היא עוד תעבור בישול. מוסיפים את העוף המטוגן קלות, להוסיף מים רותחים עד לגובה 3/4 מהעוף. לבשל עם מכסה סגור, להתחיל עם להבה גבוהה ושמבעבע לנער את הסיר ולהנמיך את האש לנמוכה. לתת בישול של בערך 40 דקות, מידיי פעם לנער את הסיר או לשפוך על העוף מהנוזלים שבסיר. אם אתם אוהבים רוטב סמיך, תפתחו את מכסה הסיר בסיום הבישול לכמה דקות וצמצמו את הרוטב עד למצב שאתם אוהבים.

מתכון עוף עם כרישה מקורמלת,

בהצלחה ובתיאבון, אתי 🙂

אולי יעניין אותך

דירוג
recipe image
שם המתכון
עוף עם כרישה מקורמלת
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
51star1star1star1star1star Based on 3 Review(s)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *