עוגת תפוזים ושקדים ללא קמח

עוגת תפוזים ושקדים ללא קמח, ללא גלוטן, כשרה לפסח ובלי טיפונת קמח או קוקוס בעיסה. באמת אחת העוגות הטובות שהכנתי, אני שוקלת לאמץ אותה גם לשאר ימות השבוע. עוגה מאוד טעימה וקלילה לאכילה, מאוד מיוחדת. אז למה בכלל הכנתי אותה? כי לא לכולם יש קמח תופח לפסח ולא כולם אוכלים את הקמח הזה בפסח ובנוסף לכל זה הקמח הזה מאוד מסמיך את העוגות ומייבש אותן או נותן להן מרקם דחוס. הפעם זאת עוגה שמתאימה לכל אחד והיא מושלמת, באמת שמושלמת. אז אין בה קמח וגם לא קוקוס כמו בשאר עוגות התפוזים שתראו ובכל זאת היא יוצאת גבוהה ואוורירית וטעימה אפילו יותר. אל תשכחו איפה ראיתם אותה והתאהבתם בה לראשונה כי היא בהחלט הולכת לככב אצלכם בבית. *****ממליצה להכין לפי מידות המשקל שכתבתי ולא לפי כוסות, אני מכינה לפי שקילה וגרמים, אני פשוט ממירה לכם את זה גם לכוסות מידה, אבל תמיד ממליצה לכם ללכת בדרך המדויקת יותר***** קדימה תכינו ושלחו לי תמונות:)

עוגת תפוזים ושקדים ללא קמח /אתי משה-חביב:

150 גרם שקדים טחונים לאבקה, קמח שקדים(כוס וחצי) 50 גרם קורנפלור (5 כפות) שקית אבקת אפיה (10 גרם) קורט מלח 4 ביצים L 3/4 כוס סוכר ( 150 גרם) 2 שקיות סוכר וניל (20גרם) 75 גרם שמן (קצת פחות מחצי כוס) 1/2 כוס מיץ תפוזים (120 גרם)   הכנה: קערה 1-לערבב את השקדים, קורנפלור ואבקת האפיה יחד וגם המלח בסיום. קערה 2- לערבב את החלמונים עם השמן ומיץ התפוזים. לחבר את שתי הקערות יחד עם מטרפה ידנית לעיסה אחידה. במיקסר- להקציף חלבונים עם סוכר וסוכר וניל עד לקבלת קצף תפוח. לאחר שהקצף תפוח לקפל את הקצף לתערובת המוכנה (לתערובת שחיברנו בין הקערות). לערבב בעדינות עד קבלת עיסה אחידה. להעביר לתבנית אינגליש קייק עמוקה (אורך 30 ס"מ, רוחב 12 ס" מ, עומק 8 ס"מ) להכניס לתנור שחומם מראש ל  170 מעלות למשך 50-55 דקות. אחרי 45 דקות לבדוק עם קיסם, אם הקיסם יוצא יבש מהעוגה אז העוגה כבר מוכנה, אם לא אז להמשיך לאפות. שיוצאת לתת לה להתקרר. לקשט עם אבקת סוכר. אפשר גם עם תפוזים מעל: סוחטים תפוזים (כמות לכוס תפוזים) מרתיחים את המיץ יחד עם 3 כפות סוכר, מצמצמים את המיץ קלות. בינתיים חותכים תפוז לפלחים עגולים דקים. אחרי שהמיץ הצטמצם מעט להכניס את התפוזים ולבשל אותם מעט משני הכיוונים, בישול של 6 דקות בערך על אש נמוכה . שמוכנים להוציא אותם עם מזלג לנייר אפיה ואת המיץ שנשאר בסיר שופכים על העוגה ומקשטים עם התפוזים המקורמלים. מתכון עוגת תפוזים ושקדים ללא קמח בהצלחה ובתיאבון, אתי:)
דירוג
recipe image
שם המתכון
עוגת תפוזים ושקדים
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
31star1star1stargraygray Based on 16 Review(s)

34 thoughts on “עוגת תפוזים ושקדים ללא קמח

      1. עוגה מעולה. אני מקציפה ידנית לא מקפידה ועדין יוצאת מעולה. במקום סוכר משתמשת בסירופ מייפל טהור

  1. הי:)

    הכנתי היום ,
    יצאה כל כך טעימה!!!
    אווירית מאוד !
    אני עשיתי ב2 תבניות אינגליש דייק רגילות.

    תודה!!

      1. יצאו לי 2 עוגות בתבניות אנגלית קייק חד"פ. קלילות ואווריריות. תודה????
        האם ניתן לקבל הערכה של ערך קלורי?

    1. אפשר קמח לבן או קמח תפוחי אדמה אבל לא ניסיתי עם קמח תפוחי אדמה, יש לו נטיה להיות קצת צמיגי לכן לא יודעת אם הכמות משתנה או אותו הדבר. לא ניסיתי אחרת.

  2. היוש, העוגה נראית מהממת, הכנתי בדיוק לפי ההוראות, קיפלתי בזהירות, אבל העוגה ממש צנחה באמצע…

    1. יכול להיות שהיה צריך לאפות עוד קצת זמן ממה שכתוב, כל תנור אופה אחרת. בדקת עם קיסם אם יוצא יבש? זאת ההערכה הכי טובה מכל זמן אפיה.

  3. היי, הכנתי את העוגה כבר אולי עשר פעמים, עוגה מצוינת ממש בטעם, אבל בכל פעם שהכנתי אותה היא צנחה לי באמצע תוך כדי האפיה בתנור לפני שהוצאתי אותה בכלל. ממשיכה להכין אותה בגלל הטעם המעולה אבל הנראות שלה מאוד מבאסת. מה יכולה להיות הבעיה?

    1. היי מיכל,
      יכול להיות שההקצפה של הביצים לא היתה מספקת או שהוקצף יותר מידיי. הקצפת צריכה להיות יציבה אבל לא נוקשה מידיי וגם לא דלילה מידיי, הקיפול והחיבור בין התערובות צריך להיות עדין אבל לא לעצור עד שהעיסה הופכת אחידה.
      אפיה על חום נמוך, אם התנור שלך חזק תנמיכי ב 5 מעלות. תני לעוגה להיאפות עד שקיסם יוצא יבש, פחות להתיחס לזמנים כי כל תנור אופה אחרת.
      כמובן שלא לפתוח את התנור לפני שעוברים 35-40 דקות.
      מקווה שעזרתי ??

          1. תודה אתי, ניסיתי את הטיפים שלך ויצאה לי עוגה מושלמת ביופיה וטעמה,את מקסימה תודה על הסבלנות 🙂

  4. היי, נראית עוגה שאשמח להוסיף לרפרטואר שלי!
    האם אפשר לאפות בתבנית עגולה? אם כן, באיזה קוטר?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *