עוגת יוגורט ודובדבנים הפוכה

עוגה בחושה עם יוגורט ודובדבנים שהכנתי בשתי גירסאות שונות. אותו המתכון עם שתי אפשרויות שונות ותוצאות שונות.
הגירסה הראשונה והפשוטה יותר היא עוגה בחושה יוגורט ודובדבנים שבה שמתי את העיסה בתבנית וסידרתי מעל דובדבנים חצויים. המתכון שלה כאן:  https://crunchit.co.il/%d7%a2%d7%95%d7%92%d7%94-%d7%91%d7%97%d7%95%d7%a9%d7%94-%d7%99%d7%95%d7%92%d7%95%d7%a8%d7%98-%d7%95%d7%93%d7%95%d7%91%d7%93%d7%91%d7%a0%d7%99%d7%9d/

בגירסה השניה הכנתי עוגה בסגנון של טארט טאטן או עוגה הפוכה כאשר הדובדבנים נאפים שהם מקורמלים ומסודרים בתחתית התבנית וכאשר העוגה מתקררת הופכים והפרי הופך להיות בחלק העליון. זה המתכון הזה.
כדי לא לבלבל אתכם שמתי כל מתכון בנפרד.

העוגות יצאו פשוט מפתיעות וטעימות, לא יאומן כמה שהן יצאו אווריריות , המרקם יוצא בין עוגת גבינה לעוגת טורט, ביחד עם דובדבנים חמצמצים קלות בעוגה אחת ובשניה בטעם מקורמל ומתקתק.. פשוט מעדן.

בקיצור, נשארתם עם יוגורט במקרר ועם פירות כמו דובדבנים, משמשים או שזיפים, זה הזמן לתת להם את הבמה הראויה להם ולהכניס אותם לעוגה שהכי מתאימה להם.

הפעם המתכון לעוגת יוגורט ודובדבנים הפוכה..

הכנתם? אהבתם? תשלחו לי תמונות לפייסבוק או לאינסטגרם , מחכה לכם ❤

עוגת יוגורט ודובדבנים הפוכה/אתי משה-חביב:

לעיסת העוגה-
כוס סוכר (200 גרם)
2+1/4 כוסות קמח (315 גרם)
1 שקית אבקת אפיה (10 גרם)
2 גביעי יוגורט בטעם טבעי (400 גרם)
2 סוכר וניל
3/4 כוס שמן (150 גרם)
5 ביצים L

כמות הדובדבנים:
כ 50 דובדבנים חצויים לחצי ללא גרעין.
*אפשר להשתמש במשמשים או שזיפים.

לקרמל-
1/2 כוס סוכר (50 גרם)
1 שקית סוכר וניל
25 גרם חמאה

אחרי הקרמול
מסודרים בתחתית
על תחתית הדובדבנים עיסת העוגה

הכנה:
להתחיל עם קרמול הפירות. לאחר מכן עם הכנת העיסה של העוגה.
לעיסת העוגה-
להקציף ביצים שלמות עם סוכר עד שמתקבלת קציפה תפוחה ובהירה. בערך 5-6 דקות הקצפה במהירות גבוהה. לאחר שמתקבל קצף תפוח ובהיר,להנמיך את מהירות המיקסר.
בקערה נפרדת לערבב את היבשים ולנפות אותם.
להוסיף לקציפת הביצים בזרם דק ובמהירות נמוכה את השמן, להוסיף מעט מהיוגורט ומעט מתערובת היבשים, לשים יוגורט ויבשים לסירוגין, לסיים עם היבשים. להקציף עד קבלת עיסה חלקה.
לקרמול הפרי-
במחבת עמוקה ורחבה להמיס את הסוכר והוניל, שהסוכר נמס להנמיך את הלהבה ולהוסיף את החמאה ולערבב, שהחמאה נמסה לגמרי להוסיף את הפרי שבחרתם (דובדבנים חתוכים לחצאים, משמש או שזיף לפלחים עבים) ולקרמל מכל הכיוונים, לא לבשל, רק לקרמל קלות.
סידור התבנית-
בתבנית גבוהה וקפיצית מס' 24, חשוב שתהיה קפיצית כדי שיהיה יותר קל להוציא אותה מהתבנית שהיא יוצאת מהתנור. לסדר את הפרי המקורמל בתחתית התבנית (לשמור את הסירופ שנשאר מהקרמול), לסדר בצורה צפופה. מעל הפרי המקורמל המסודר בתבנית לשפוך את העיסה של בצק העוגה. העוגה היא גירסה של בחושה לטראט טאטן שבעצם בנוי על בסיס בצק פריך ולא עיסה בחושה. כמובן שאת אותה עוגה ניתן להכין בגירסה השניה שלה כפי שכתבתי בתחילת המתכון.
להכניס לתנור שחומם מראש ל 175 מעלות לכ 50 דקות (פחות או יותר, תבדקו עם קיסם. כאשר הקיסם יוצא יבש אז העוגה מוכנה).
שהעוגה יוצאת לחכות טיפה ואז להפוך אותה. הדובדבנים אמורים להיות למעלה. שהעוגה מתקררת לשפוך את הקרמל שנשאר במחבת (מקרמול הדובדבנים) על העוגה, על החלק של הדובדבנים. לזלול בהנאה.

מתכון עוגת יוגורט ודובדבנים הפוכה
בהצלחה ובתיאבון, אתי 🙂

דירוג
recipe image
שם המתכון
עוגת יוגורט ודובדבנים הפוכה
תאריך פרסום
זמן הכנה

2 thoughts on “עוגת יוגורט ודובדבנים הפוכה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *