עוגיות שקדים ושיבולת שועל

עוגיות שקדים ושיבולת שועל, קלות קלות קלות להכנה, שזה הכי חשוב מבחינתי בהכנת עוגיות.. חחח.. מי שמכיר אותי יודע שאני והכנת עוגיות ממש לא חברים! לא אוהבת להכין עוגיות בכלל? אבל אם יש עוגיות שאני אוהבת להכין אלה עוגיות שלא מצריכות מיקסר, לא מצריכות פתיחת בצק, בלי לחכות שהבצק יתקרר במקרר, בלי לפתוח בצק, להיתקע עם בצק שלא נגמר ובקיצור כמה שפחות להתעסק איתן..חחח
ולכן אלה בדיוק העוגיות האולטימטיביות בשבילי..הכל בקערה אחת,לשים את העיסה עם הידיים (אין כלים..יייההה…)  והן גם בריאות (שלא נדע:) ) , עוגיות שקדים ושיבולת שועל , בלי קמח בכלל! ללא גלוטן.

לשיבולת השועל יש הרבה יתרונות בריאותיים, עשירה בסיבים תזונתיים, מסייעת בהורדת רמת הכולסטרול בדם,מסייעת במניעת סוכרת, מפחיתה סיכויים לחלות וכן מזינה את העור. בשיבולת שועל לא קיים החלבון גלוטן, לכן היא בטוחה לחולי צליאק (אך יש לקחת בחשבון שיש בה את חלבון האבנין שחלק מחולי הצליאק רגישים גם אליו).

לשקדים יש גם ערכים בריאותיים מאוד טובים, אציין אותם בקצרה מבלי להרחיב יותר מידיי. השקדים עוזרים לירידה במשקל, מונעים מחלות לב ומפחיתים את הכולסטרול הרע, בריאים למוח ומקטינים את הסיכוי לחלות באלצהיימר,מונעים את הזדקנות העור, בריאים לשיניים ולעצמות, עשירים בסיבים תזונתיים,מפחיתים את הסיכוי לחלות בסרטן, מונעים סוכרת וממלאים באנרגיה.

העוגיות בריאות (יחסית לקינוח מתוק) וכמובן קלות,פשוטות ומהירות להכנה..אפילו ילדים אוהבים לאכול ולהכין אותן (רק אל תספרו להם ממה הן עשויות 🙂 )

מתכון מוצלח במיוחד?

עוגיות שקדים ושיבולת שועל/אתי משה-חביב:

מצרכים:
110 גרם שיבולת שועל (לטחון דק)- כוס מלאה
130 גרם שקדים טחונים דק-כוס ורבע
60 גרם סוכר חום (דמררה קלאסי)-1/4 כוס
30 גרם אבקת סוכר -1/4 כוס
50 גרם חמאה מומסת
30 גרם שמן-קצת פחות מרבע כוס
1 ביצה m

לזילוף מעל העוגיות: לא חובה! להמיס חצי חבילת שוקולד מריר (50 גרם) ו"לקשקש" עם כפית על כל עוגיה, אפשר גם עם שקית זילוף.

הכנה:
להכניס הכל יחד לקערה וללוש עם הידיים. להניח בצד 2-3 דקות. לרפד תבנית עם נייר אפייה, להכין כדורים או סהרונים מהעיסה ולהניח בתבנית. אם עשיתם צורה של כדורים, תקחו מזלג ותלחצו על העיגול,כך שתצא צורה מעוצבת.
להכניס לתנור שחומם מראש ל 180 מעלות, 10-15 דקות. שמשחימות קלות להוציא מהתנור. לקרר ולזלף שוקולד מריר (לא חובה).
יוצאות 25-28 עוגיות קטנות.

***מומלץ להכין לפי כמויות המשקל בגרמים ולא בכוסות***

מתכון עוגיות שקדים ושיבולת שועל
בהצלחה ובתיאבון, אתי 🙂

דירוג
recipe image
שם המתכון
עוגיות שקדים ושיבולת שועל
תאריך פרסום
ממוצע
4.51star1star1star1star1star Based on 6 Review(s)

28 thoughts on “עוגיות שקדים ושיבולת שועל

  1. מתכונים מרשימים ונראים טעימים.
    רק למיטב ידיעתי שיבולת שועל בפסח זה חמץ.
    ושוב תודה על השיתופים הנהדרים.

  2. היי בנות או בנים עשיתי, את העוגיות, פחדתי שאניאצטרך לזרוק לפח כי בזמן האפייה נייגר ממנו הרבה מאוד שומן ,אבל לא זה יצא טעים מאוד וגם עשיתי טוויסט בעלילה שמתי במקום סוכר שמתי סוכרלוז 3/4 כוס ולא שמתי אבקת סוכר כי אני שומרת על אורח קטוגני ויצא מאוד טעים

  3. הכנתי את העוגיות, יצאו נפלא! פריכות ונהדרות. חצי מהבצק חתכתי וסידרתי בתבנית, ולחצי השני הוספתי 2 כפיות קקאו, כך שייצאו עוגיות שוקולדיות ועוגיות בהירות. פעם הבאה שאכין (וזה כמובן יקרה) אני חושבת שאפחית מעט בסוכר, אני רגילה לאכול פחות סוכר בדרך כלל. תודה לך על המתכון ושרק תמשיכי להצליח!

    1. הכנתי את העוגיות והן יצאו במרקם רך כמו עוגיות בוטנים של פסח,חשבתי שייצאו יותר קשות וקראנצ'יות. באיזה מרקם אמורות להיות?

  4. תודה על מתכון מעולה.
    הכנתי כמות כפולה, חלק ככדורים מפודרים באבקת סוכר, בתוך מנג'ט.
    החלק השני בתוספת קינמון ושקד נעוץ.

  5. יצא מאוד מאוד מתוק. יותר מדי סוכר! וזה עוד שלא שמתי בכלל אבקת סוכר. חוץ מזה נחמד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *