עוגיות טחינה,פקאן וסילאן

עוגיות טחינה,פקאן וסילאן ממכרות! שילוב מנצח שלא תפסיקו לנשנש. אבל… רק אם אתם חובבי טחינה/חלבה/שומשום ודומיהם.. כי ברגע שהטחינה משתלבת עם הסילאן יש לה טעם של חלבה בטעמים ואני וחלבה חברים טובים אז בשבילי העוגיה הזאת פשוט אגדתית.. אני אישית מאוהבת!
בהזדמנות הזאת אני גם אספר לכם שהן מה זה קלות להכנה, פשוט בדיחה.. 5 דקות הכנה (כולל שטיפת כלים) טיפת מנוחה ועוד 5 דקות לגלגל לכדורים וזהו!!! עוגיות כלבבי (כמו שהספקתם להכיר אותי),בלי פתיחת בצק והתעסקות בבצק שאין לו סוף.. איייףףף לא סובלת עוגיות כאלה.. לכן עוגיות הטחינה הן בדיוק לאנשים כמוני שאוהבים מאוד לאכול עוגיות,אבל לא מתלהבים להכין אותן..חחח..
בעוגיות האלה אין צורך לפתוח בצק,פשוט מכינים את הבצק ומגלגלים כדורים עם הידיים, זה הכל!!!
אם שמתם לב העוגיות האלה בצבע קצת שונה ממה שאתם רגילים לראות בעוגיות טחינה שהן קצת יותר בהירות.. במתכון שלי יש טחינה גולמית משומשום מלא, שהיא יותר כהה בצבע ובנוסף יש גם סילאן שהוא מכהה את העיסה עוד יותר..אז אל תיבהלו אם הצבע לא כמו שחשבתם, הכל בסדר 🙂
לטחינה יש כמובן יתרונות בריאותיים, ולטחינה משומשום מלא יש אפילו יותר. הטחינה מכילה כמויות גדולות של סידן, עשירה בברזל, עשירה בחלבונים, עשירה באבץ, מגנזיום וסיבים תזונתיים. בטחינה משומשום מלא יש פי 6 יותר סידן.
הפקאן,שהוא אגוז בריא מאוד, עשיר באבץ, מגנזיום, ויטמין E, סיבים תזונתיים, תורם להורדת הכולסטרול ולחץ הדם.
הסילאן עשיר במינרלים, אשלגן , מינרלים, נוגדי חימצון ועוד. במתכון הזה השתמשתי בסילאן טבעי,ללא סוכר.
השילוב של הטחינה,הפקאן והסילאן הוא שילוב מעולה וטעים במיוחד וגם בריא,למרות שבמקרה הזה הם מתווספים לחגיגה יחד עם 200 גרם חמאה שזה החלק הפחות בריא בכל העסק כאן, אבל לא חייבים לזלול לבד את כל העוגיות…חחח..

העוגיות נמסות בפה, פריכות ונימוחות.. אני מתה עליהן.

הכנתם? אהבתם? תכתבו לי כאן בתגובות שאדע.. ואם יש לכם תמונה, זה אפילו ישמח אותי שתשלחו אותה אליי לאינסטגרם או לפייסבוק שלי.. מחכה לכם ❤

עוגיות טחינה,פקאן וסילאן/אתי משה-חביב:

מה צריך?
200 חמאה/מרגרינה/מחמאה/נטורינה רכה
100 גרם אבקת סוכר (שקית)
כוס טחינה גולמית משומשום מלא (230 גרם)
280 גרם קמח תופח (2 כוסות)
2 כפות סילאן טבעי,ללא תוספת סוכר
80 גרם אגוזי פקאן טחונים (פקאן טבעי,לא מסוכר)

הכנה:
במיקסר עם וו גיטרה לערבב חמאה/מרגרינה/נטורינה רכה (תבחרו מה שאתם הכי אוהבים להשתמש) עם אבקת סוכר, עד למרקם משחתי. להוסיף את הטחינה והסילאן ולערבב, להוסיף את הקמח (מומלץ לנפות קודם) ולסיום את הפקאן. להכניס את הבצק לקירור של חצי שעה. לאחר חצי שעה להוציא ולהכין כדורים מהבצק. לסדר על מגש עם נייר אפייה ולהכניס לתנור שחומם מראש ל 175 מעלות עד שהחלק התחתון של העוגיה הופך שחום, בערך 15-18 דקות. יוצאות כ 60-70 עוגיות קטנות.
לאחר שמוכנות, לא לגעת בהן ולתת להן להתקרר, אחרת הן יתפוררו לכם בידיים. צריך לתת לעוגיות להתייצב. לאחר שהן התקררו לגמרי, לפזר עליהן אבקת סוכר.
טריק נוסף, אפשר לגלגל אותן לפני האפייה באבקת סוכר ואז באפייה הן יצאו עם סדקים כמו עוגיות מושלגות. מוזמנים להכין כל פעם בצורה שונה ולראות מה הכי אהבתם.
לשמור את העוגיות בכלי אטום. ניתן להקפיא ולהפשיר בטמפרטורת החדר שרוצים לאכול. מפשיר בשניות.

עוגיות טחינה, פקאן וסילאן
בהצלחה ובתיאבון, אתי 🙂

דירוג
recipe image
שם המתכון
עוגיות טחינה,פקאן וסילאן
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
3.51star1star1star1stargray Based on 6 Review(s)

14 thoughts on “עוגיות טחינה,פקאן וסילאן

    1. כדאי להשתמש בטחינה שרק עכשיו פתחת,ככה אין צורך להגיע לתחתית. אבל אם הטחינה בסיומה אז לפני שאת פותחת ומשתמשת תהפכי את הקופסה של הטחינה שהיא סגורה, כאשר המכסה כלפי מטה, תתני לה איזו שעה להיות הפוכה, כל מה שדבוק למטה יצא.
      בהצלחה 🙂

    1. כדאי לקנות כי אלה עוגיות פקאן, טחינה וסילאן. אם ממש רוצים להכין בלי לקנות פקאן אפשר להמיר לאגוז אחר. יש לקחת בחשבון שהתוצאה בטעם שונה.

  1. הי אגוזים טחונים הכוונה לאבקה טחונה כמו שמוכרים שקדים טחונים או הכוונה לגרוסים שמרגישים חתיכות אגוזים? כי בתמונה רואים חתיכות של אגוזים נדמה לי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *