מרק עגבניות ואורז

מרק עגבניות ואורז זה פשוט מרק שאי אפשר להפסיק לאכול אותו.. הריח מטריף את הבית והטעם פשוט מושלם. בתור אוהבת עגבניות מושבעת לא יכולתי להכין משהו טעים ואהוב יותר..כולנו זללנו בהנאה גדולה מהמרק הטעים והבריא הזה.

מרק לא מסובך כלל להכנה, במיוחד אם יש לכם מכשיר סלייסר בבית, מכניסים וקוצצים בקלות..ואם לא אז גם אין שום בעיה כי הקיצוץ ממש קלי קלות.. המרק בריא מאוד ועשיר. יש בו כל מה שצריך- ירקות מעולים- בצל,שום,גזר ועגבניות וגם תוספת פחממה של אורז. מנה שמכילה כל מה שצריך..אפילו לא צריכה תוספת ליידה.

למרק ניתן להוסיף גם ירק כגון פטרוזיליה קצוצה או כוסברה. בזמן שמכניסים את האורז ניתן גם להכניס ירק קצוץ למרק. אצלי הילדות פחות מתחברות לדברים ירוקים שמבצבצים להן במרק ?? אז את הירק החלטתי לא להוסיף..אבל כמובן שזה לשיקולכם. כמובן שאפשר גם להכין את המרק בטעם פיקנטי, הוסיפו לו פפריקה חריפה או פלפל חריף אחד שיתבשל ביחד עם הירקות.

מוכנים להתפנק עם מרק חם בחורף קר?

מרק עגבניות עם אורז בתוספת קרוטונים ביתיים
מרק עגבניות עם אורז

מרק עגבניות ואורז /אתי משה-חביב:

מצרכים:
7 עגבניות אדומות ובשלות חתוכות לקוביות קטנות מאוד ללא הקליפה או 800 גרם של שימורי עגבניות חתוכות דק (תוצרת איטלקית)
1 בצל גדול חתוך לקוביות קטנות
4 שיני שום חתוכות לקוביות קטנות
1 גזר בינוני חתוך לקוביות קטנות או מגורד בפומפיה
4 כפות שמן (אפשר רגיל ואפשר שמן זית)
1 רסק עגבניות קטן (100 גרם)
כף פפריקה מתוקה
כף מרק בצל (לא חובה אבל משדרג)
כף מרק עוף פרווה
כף גדושה ומלאה סוכר
מלח לפי הטעם
פלפל שחור לפי הטעם
2 ליטר מים רותחים מהקומקום
1/2 עד 3/4 כוס אורז- (תלוי כמה אורז רוצים במרק) לשטוף ולסנן לפי שמכניסים למרק

הכנה:
לטגן בסיר גדול ועמוק את הבצל עד שקיפות, להוסיף את הגזר לערבב ולטגן דקה, להוסיף את העגבניות והשום ולערבב. **אם הכנתם עם עגבניות מקופסת שימורים אז ממשיכים באופן ההכנה כרגיל, אם הכנתם עם עגבניות טריות יש צורך בבישול קל של העגבניות עד למצב שהן רכות-לא הרבה זמן מרגע הוספתן לסיר, בערך 10 דקות**.
להוסיף את הרסק והתבלינים ולערבב. לבשל כ 2 דקות ולהוסיף את המים הרותחים, לערבב שוב. לטעום ולתקן תיבול. לסגור מכסה ולבשל במשך 15 דקות על אש גבוהה ועוד 15 דקות על אש נמוכה.
לסיום להוסיף את האורז ולערבב, לסגור מכסה לבשל 5 דקות ואחרי 5 דקות שוב לערבב, לסגור מכסה ולבשל עוד 5 דקות.לכבות את האש ולהשאיר את המכסה סגור ל 10 דקות לפני ההגשה.

מתכון מרק עגבניות ואורז
בהצלחה ובתיאבון, אתי 🙂

 

מרק עגבניות עם אורז

אולי יעניין אותך

דירוג
recipe image
שם המתכון
מרק עגבניות ואורז
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
31star1star1stargraygray Based on 14 Review(s)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *