ממולאים ברוטב אדום

ממולאים ברוטב אדום, מנה מושלמת במיוחד ביום חורפי וגשום. מנה שמחממת את הלב ומנחמת כל כך. מנה שכולם אוהבים, אפילו ילדים. אני מכינה אותה כמנה צמחונית ולא מוסיפה לה בשר טחון. יש כאלה שמכינים את אותה מנה רק מוסיפים לה בשר טחון ביחד עם האורז, אני מעדיפה את הממולאים שלי צמחוניים ופרווה וכך יכולה לשלב אותם בכל ארוחה.

הממולאים מלבד היותם ממולאים באורז אני מוסיפה להם גם ירקות מגורדים על מנת להעשיר להם את הטעם. לרוב מכינים ממולאים עם אורז עגול אבל כל אורז עושה את העבודה מצוין. כמו כן, במתכונים קודמים שלי של הממולאים (שנמצאים פה באתר) הכנתי אותם בטעם חמצמץ, הפעם החלטתי ללכת על הגרסה הפשוטה והמוכרת לכולם, הגרסה הקלאסית לממולאים. יש כאלה שגם מוסיפים תבלינים חזקים לממולאים כגון בהרט/קינמון/ראס אל חנות אבל הם פחות מתאימים לכל אחד (פחות אהובים על ילדים למשל) ונותנים טעם חזק ולא כל אחד מתחבר אליהם. אתם יכולים לתבל ולהוסיף לפי טעמכם,לשיקולכם.

מתחילים?

אבל לפני הכל-אל תשכחו לעקוב אחרי הדף שלי באינסטגרם, יש שם סירטונים לכל מיני מאכלים מהאתר: https://www.instagram.com/etimoshehaviv_crunchit/

ממולאים ברוטב אדום
ממולאים ברוטב אדום

ממולאים ברוטב אדום /אתי משה-חביב:

למילוי:
7-8 גמבות צבעוניות (לא חובה צבעוני אפשר צבע אחיד)
כוס ורבע אורז (נקי, שטוף ומסונן)
3 כפות פטרוזיליה קצוצה (אפשר יותר כמובן)
2 עגבניות מגורדות
1 בצל קטן מגורד
1 גזר גדול מגורד
תיבול- כפית מלח, כפית פלפל שחור,כפית שטוחה כמון,כפית סוכר, כף שטוחה פפריקה מתוקה, כפית מרק עוף,טיפונת כורכום, 3 כפות שמן

לרוטב:
2 שיני שום קצוצות דק
5 כפות שמן
1 קופסת רסק עגבניות (100 גרם)
3 כוסות מים רותחים (בערך,תלוי בגודל הסיר.בעיקרון צריך שהמים יגיעו עד לגובה 3/4 מגובה הגמבה).
תיבול- כפית מלח, כפית שטוחה ומחוקה פלפל שחור, כף שטוחה סוכר, כפית מרק עוף,כפית פפריקה מתוקה,טיפונת כורכום.
לסיום-זילוף כף רכז רימונים.לא חובה.

הכנה:
לממולא-
לחתוך את החלק שקרוב לגבעול של הגמבה,לרוקן את תוכן הגמבה מגרעינים, לשטוף ולהניח בצד. לשמור את "המכסה" של הגמבה שחתכנו שישאר לכיסוי ויופי. לאחר המילוי סוגרים את הגמבה עם "המכסה" החתוך.
לערבב בקערה את שאר המרכיבים (עגבניות מגורדות,בצל מגורד,גזר מגורד,פטרוזיליה קצוצה,אורז ותבלינים). לערבב היטב ולמלא את הגמבות כמעט עד הסוף.

ממולאים ברוטב אדום
ממולאים ברוטב אדום

לרוטב-
לטגן בשמן את השום. טיגון קל בלבד. להוסיף תבלינים ולערבב. להוסיף את הרסק ולערבב. להכניס את המים ולערבב. לסדר את הגמבות הממולאות בתוך הסיר עם הרוטב. לשפוך לתוך כל אחת מהגמבות כף מים רותחים מהקומקום (את המים על מילוי האורז).
אם נשאר מילוי אורז אפשר להכניס אותו לתוך הרוטב.
לבשל על אש גבוהה למשך 10 דקות וכשמבעבע להנמיך לאש נמוכה ולבשל כשעה. מידי פעם "להשקות" את הגמבות עם הרוטב, לקחת רוטב עם כף ןלשים בתוך הגמבה.

מתכון ממולאים ברוטב אדום
בהצלחה ובתיאבון,אתי ?

ממולאים ברוטב אדום
ממולאים ברוטב אדום
ממולאים ברוטב אדום
ממולאים ברוטב אדום
דירוג
recipe image
שם המתכון
ממולאים ברוטב אדום
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
51star1star1star1star1star Based on 12 Review(s)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *