טורט ריבת חלב וקצפת

טורט ריבת חלב וקצפת, עוגה נוסטלגית שיכולה להיות מקושטת ומוגשת בווריאציות שונות כיד הדמיון. אחת העוגות המבוקשות, הטעימות ואפילו הקלות להכנה.  טורט ספוגי ואוורירי ממולא בקצפת טעימה ומתקתקה ומעל זילוף של ריבת חלב הנותן את הטאץ' וההנאה לכל ביס הנכנס לפה.. שלא נדבר על הקוקוס הקלוי מסביב לעוגה שמביא איתו את הנגיעה העדינה והמושלמת לכל שאר הטעמים.. בקיצור, מושלמת 🙂

עוגת הטורט נקראית גם בשמה עוגת ספוג או עוגת לייקח או עוגת תופין. עוגה אוורירית במיוחד, מבוססת על קצף ביצים, ללא נוזל כלל, מרכיבים מאוד פשוטים שמקפלים אותם לתוך קצף הביצים.

עוגת הספוג מכילה בבסיסה רק ביצים,סוכר וקמח ומקורה בספרד, נקראית גם פאן דספאניה, אצל יהודי מרוקו היא נקראת פאלבה. מרטיבים את השכבות בסירופ סוכר או במיץ פירות ומקשטים עם קרמים,קצפות, פירות וכו'.

אז אם אתם רוצים לעשות רושם מצד אחד ולא לעבוד קשה מצד שני? זאת העוגה האידיאלית 🙂

****חשוב להבין שעוגת הטורט היא עוגה עדינה מאוד ורכה מאוד, כך שהיא מתאימה גם להישאר ללא ציפוי כלל , לכן אפשר להכין אותה כטורט "יבש" ,בלי ציפוי ובלי תוספות, היא יוצאת כמו ענן ונשארת רכה ואוורירית לאורך זמן, אפשר גם להשאיר כמה ימים מחוץ למקרר.  עוגה מומלצת מאוד.****

טורט ריבת חלב וקצפת
טורט ריבת חלב וקצפת

טורט ריבת חלב וקצפת/אתי משה-חביב:

לטורט-
6 ביצים גודל L מופרדות
140 גרם קמח- כוס קמח (לחוששים ניתן להמיר לקמח תופח או להוסיף לקמח הרגיל כף אבקת אפייה)
200 גרם סוכר (כוס סוכר)
2 שקיות סוכר וניל
4 כפות שמן

*אני משדרגת עם תוספת של גרידת תפוז או גרידת לימון בתוך עיסת העוגה.

לקצפת-
2 שמנת מתוקה
2 כוסות חלב
כף סוכר
2 אינסטנט פודינג וניל
הכנת הקצפת-
להקציף הכל יחד במיקסר.

לקישוט ותוספת-
ריבת חלב לזילוף וטעם
קוקוס קלוי לקישוט מסביב

טורט ריבת חלב וקצפת
טורט ריבת חלב וקצפת

הכנת הטורט-
להקציף במהירות בינונית-גבוהה חלבונים עם סוכר וסוכר וניל עד שנהיה קצף תפוח ולבן (קצף רך ויציב ולא נוקשה), להנמיך את מהירות המיקסר לשלב הכי נמוך ולהוסיף את החלמונים אחד אחד או לקשקש את כולם יחד ולהזרים באיטיות פנימה, להוסיף את השמן בזרם דק ולסיום את הקמח והאפייה במהירות הכי איטית שיש (אפשר גם ידנית בתנועות קיפול).
להעביר לתבנית מס' 26 או רינג גבוה 24 משומנת, לתנור שחומם מראש ל 170 מעלות למשך כ 50 דקות (בגלל שכל תנור הוא שונה,הכי נכון לבדוק עם קיסם אם יצא יבש אז העוגה מוכנה,אם יוצא רטוב אז יש צורך בהמשך אפיה).
לקרר היטב לפני שמצפים ומקשטים.
לחתוך את העוגה במרכז לרוחב,כך שיווצרו 2 עיגולים. את החלק התחתון מרטיבים עם מים רותחים וסוכר (ממלאים חצי כוס עם מים רותחים ו 2 כפות סוכר ומערבבים עד המסת הסוכר, אפשר גם לבשל את הסירופ. מרטיבים את כל המשטח התחתון של העוגה. לא בהכרח משתמשים בכל כמות הנוזל).מורחים בקצפת ושמים טיפות של ריבת חלב. סוגרים עם החלק העליון (ניתן להרטיב גם אותו, לשיקולכם) ומורחים קצפת מסביב ומעל לעוגה.
מקשטים בריבת חלב ובקצפת בחלק העליון ובצדדים שמים קוקוס קלוי.

מתכון עוגת טורט ריבת חלב וקצפת
בהצלחה ובתיאבון,אתי 🙂

טורט ריבת חלב וקצפת
טורט ריבת חלב וקצפת

אולי יעניין אותך

דירוג
recipe image
שם המתכון
עוגת טורט ריבת חלב וקצפת
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
3.51star1star1star1stargray Based on 35 Review(s)

39 thoughts on “טורט ריבת חלב וקצפת

  1. היי אתי , אחותי הכינה את העוגה ויצא טעים, אני רוצה גם להכין, האם אפשר לצפות במקום קוקוס קלוי-אגוזי מלך מפוררים? או פרורי ביסקויט?

  2. היי אתי, הכנתי שוב בגירסת פרווה, החלפתי את הקצפת החלבית בקצפת צמחית עם מעט מים וחצי חבילה פודינג, במקום ריבת חלב השתמשתי בממרח שוקולד צ׳וקטה פרווה (חיקוי של נוטלה) ויצא פצצה! האורחים לא השאירו פרור!
    ההשראה ממך! תודה על מתכון מעולה!

  3. הכנתי את העוגה פעם ראשונה, ופשוט עפו עליה…
    מתכון מוצלח- לעוגה סופר טעימה…
    ממליצה בחום!!!

  4. הי אני רוצה להכין את העוגה הזאת בפסח אך תהיתי האם ניתן להכין אותה כשרה ואם כן במה להחליף את הקמח.

  5. היי אתי , פעמיים שמים ריבת חלב ?
    גם בשכבה הראשונה וגם בשנייה?
    פשוט לא רשמת אבל על פניו מופיע בתמונה

    1. תודה 🙂
      שמים ריבת חלב בשקית זילוף או שקית אוכל קטנה וגוזרים את השפיץ של השקית. מזלפים עיגול ובתוכו עוד עיגול וככה עוד עיגולים עד שנגמר המקום. לוקחים קיסם וסוחבים את ריבת החלב מבחוץ כלפי פנים ואחר כך מבפנים כלפי חוץ. הכוונה מהעיגול הגדול עד למרכז העוגה ולהפך בחלקים שנשארו פתוחים.
      מקווה שהסברתי טוב, קשה להסביר במילים 🙁
      בהצלחה ❤

  6. היי
    בדיוק מכינה את העוגה עכשיו ושמה לב שרשימת המצרכים חסר אבקת אפיה
    איך אני יודעת?
    כי כתבת באופן ההכנה להוסיף את אבקת האפייה
    אעדכן איך יצא
    בנתיים נראה מתכון נהדר …

  7. הולכת עכשיו להכין
    מתוך סקרנות למה מרטיבים את הטורט עם מי סוכר למה זה מוסיף??

  8. הינ שלום
    אני רוצה להגין עוגת טורט נמוכה מבלי לחצות אותה באמצע האם ניתן לעשות את המתכון הזה עם חצי מהמצרכים? כלומר עם 3 ביצים? תודה מראש

    1. את יכולה להכין חצי מהמרכיבים או להכין בשתי תבניות ואחת להקפיא לפעם הבאה שתרצי. אפשר גם לאפות בתבנית גדולה יותר. בכל המקרים היא תצא נמוכה יותר.

  9. אתי את מדהימה! האם ניתן לעשות בכמות הזו את העוגה ב2 תבניות אינגליש קיק ואחת להקפיא? האם להקפיא עם כל הקצפת וכו או שזה יכול לההרס?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *