אסאדו עם ענבים

אסאדו עם ענבים או יותר נכון ה-מנה הכי שווה שתכינו לחג / שבת / צהריים / אירוח וכו'.. אמאאאא כמה שהיא מושלמת, בטעם, בריח, באופן ההכנה הקל שלה, הכל ממנה מושלם. אתם לא מאמינים כמה היא קלה להכנה, אתם רק מתבלים ומכניסים לתנור, קל או מה? התנור הופך להיות החבר הכי טוב שלכם במנה הזאת, אתם שוכחים מהמנה ומתפנים להכין עוד דברים כמו תוספות או סידור שולחן כי באמת אין לכם מה לעשות, האסאדו מתבשל 3 שעות בתנור ואתם חופשיים בזמן הזה, מתה על מתכונים כאלה.. והכי כייף שיאכלו מזה המשפחה / חברים / אורחים הם יהיו בטוחים שעבדתם על זה שעות ואתם גמורים..חחח… אבל אל תגלו להם הם לא יודעים שכל הסיפור לקח לכם 10 דקות גג.. זה התנור שצריך לקבל מחמאות חחחח…. 🙂

אז יאללה קדימה תכינו, תתעלפו ותתייגו אותי.. כי מנה כזאת לא רואים ולא טועמים כל יום, אחת כזאת יוצאת דופן, מרשימה בטעם, משכרת בריח וטעימה למות..  נראית ונשמעת הכי פלצנית שיש אבל בחיי כלום כלום עבודה והיא מושלמת!!! באחריות!!  תודו לי אחר כך. תזכרו איפה ראיתם- אסאדו עם ענבים – קראנצ'ית.

אסאדו עם ענבים/אתי משה-חביב:

מה צריך?
2 קילו אסאדו עם עצם (לבחור נתח עם פחות שומן ויותר בשר)
2 בצלים גדולים מאוד חתוכים לרצועות
2 כפות חרדל גרגירים
1 כף חרדל דיזון
4 כפות מלאות דבש
3 כפות שמן זית
מלח
פלפל שחור גרוס
טיפת אגוז מוסקט
2 ענפי טימין שלמים
2  אשכולות ענבים שחורים קטנים
2 כוסות מים רותחים או ציר בקר (אפשר לשלב)

אופציה לתוספת בתוך התבשיל:
10 יחידות תפוחי אדמה קטנים לתנור (אפשרי, לא חובה)

הכנה:
להכין מרינדה של – חרדלים, דבש, שמן זית,אגוז מוסקט, מלח ופלפל ולערבב יחד. להכניס את הבשר לתוך המרינדה ולעטוף אותו מכל הכיוונים ולהניח בצד ל 10 דקות.
לצלות את הבשר באותו סיר שיכנס אחר כך לתנור. לצלות את האסאדו המתובל מכל הכיוונים (את המרינדה שנשארה בקערה לא לזרוק, נוסיף אותה אחר כך). לאחר שהבשר צרוב מכל הכיוונים לפזר מעל את הבצלים החתוכים לרצועות (אפשר להוסיף בצדדים את תפוחי האדמה או להכין תפוחי אדמה בנפרד, לא חייב לשלב בתבשיל הזה את תפוחי האדמה, אני מכינה בלי).
על המרינדה שנשארה לנו בצד לשפוך את המים הרותחים/ציר הבקר ולשפוך מעל הכל – מעל הבשר, תפוחי האדמה והבצלים. להניח את הענבים מעל ואת הטימין על הענבים ולזלף כף דבש עליהם.
לעטוף בנייר אפייה ונייר כסף מעל וגם מכסה על הכל ולהכניס לתנור שחומם מראש ל200 ‪ מעלות למשך שעה, אחרי שעה להוציא את הסיר ולהרטיב את הענבים והבצלים עם הרוטב שבסיר.
להחזיר את הכיסוי בשתי שכבות-נייר אפיה ונייר כסף ומעל מכסה להמשך אפיה בחום נמוך יותר של 170 ‪ מעלות למשך שעתיים, שעתיים ורבע.
להגיש עם תפוחי אדמה או אורז, סלט רענן ואתם מסודרים:)

מתכון אסאדו עם ענבים
בהצלחה ובתיאבון, אתי:)

אולי יעניין אותך

דירוג
recipe image
שם המתכון
אסאדו עם ענבים
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *