עוגת שיש

עוגה בשני צבעים, בסגנון עוגת שיש.. רק שבעוגה הזאת החלק "השחור" בעוגה מתבשל לו באיטיות על הגז ולא כמו בעוגת שיש רגילה שפשוט מפרישים חלק מהעיסה ומכניסים בה קקאו בלבד ומחזירים לתבנית ומקשקשים/משיישים עם סכין.

העוגה יוצאת בשני צבעים- שחור לבן או שחור צהבהב, רכה, עסיסית ואוורירית.

לעוגה שני שלבים של הכנה, מתחילים דווקא בחלק השחור המבושל ומחכים שיתקרר לפני הכנסתו לעוגה עצמה. קראו היטב את ההוראות לפני שאתם מכינים את העוגה.

עוגה טעימה מאוד מאוד, ניתן להכין אותה כעוגה פרווה וניתן להכין כחלבית. מתאימה לכל שעה ביום, לשומרי הכשרות היא קינוח אידיאלי לאחר ארוחה בשרית ובכלל היא עוגה שמתאימה לכל זמן ואירוע. אני במיוחד אוהבת עוגות יבשות בחורף וכמובן שהכי אוהבת לנשנש אותן שהן יוצאות חמות מהתנור.. 🙂

מתכון מושלם של אימוש האלופה כמובן.. ❤

מתחילים? תרשמו ותשמרו לכם – עוגת שיש

עוגת שיש/אתי משה-חביב:

קוטר תבנית 26
להתחיל עם בישול החלק השחור של העוגה:
להמיס בסיר קטן-
50 גרם מחמאה (או חמאה לחלבי)
3 כפות גדושות קקאו
כף שוקולית
1 סוכר וניל
1/2 כוס סוכר
1/4 כוס מים
לבשל הכל יחד על הגז עד שמצטמצם מעט. לערבב כל הזמן. שמוכן להניח בצד להתקררות.

לצד הלבן של העוגה-
5 ביצים מופרדות
כוס ורבע סוכר
1 סוכר וניל
כוס מים מהברז
2 כוסות קמח מנופה
1/2 כוס שמן
1 שקית אבקת אפיה

להקציף חלבונים (הלבן) עם הסוכר והוניל עד לקצף בהיר ונפוח. להתחיל עם הקצפת החלבונים ללא הסוכר ורק שמתחילים להיווצר בועות ונפח להכניס את הסוכר והוניל בזרם דק. בקערה נפרדת לקשקש את החלמונים, השמן והמים. לאחר שהחלבונים והסוכר הופכים לקצף נפוח ובהיר,להנמיך את מהירות המיקסר להכי נמוכה ולהכניס את תוכן הקערה של החלמונים בזרם דק. לסיום להוסיף את הקמח והאפייה לערבול קל בלבד לאיחוד חומרים.

שהכל מוכן, לשמן תבנית בקוטר 26 ולהכניס את התערובת הלבנה, מעליה לשפוך את התערובת השחורה. אפשר לקשקש עם סכין ואפשר להשאיר כך.

להכניס לתנור שחומם מראש ל 170 מעלות למשך 50-60 דקות ולאפות עד שקיסם יוצא יבש ממרכז העוגה (יתכן ותצטרכו להוסיף זמן אפייה, תבדקו עם קיסם אחרי 50 דקות, אם יש צורך בעוד אפיה אז המשיכו את האפיה בהתאם).

בעיסת העוגה ניתן להמיר את המים למיץ תפוזים.

מתכון עוגת שיש
בהצלחה ובתיאבון,אתי 🙂

עוגה בשני צבעים – עוגת שיש
דירוג
recipe image
שם המתכון
עוגת שיש
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
4.51star1star1star1star1star Based on 13 Review(s)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *