מאפה פילו עם תרד וגבינות

מאפה פילו עם תרד וגבינות אלוהי, לא מבינים כמה שזה טעים, כל ביס קראנצ'י וקריספי בטירוףף.. מדמיינים את הקראנץ בביס? אז זה כלום לעומת מה שתרגישו שתטעמו. בקיצור, מאפה חובה בכל בית!

אז גם את המאפה הזה הכנתי יחד עם חברתי מיתר חומסקי מהבלוג https://www.homsky.co.il/blog  כשיתוף פעולה לשבועות, יחד עם המאפה הקודם "כנאפה סטייל" שהיה מתוק הגיע תורו של הצד המלוח. הנושא המשותף למפגש היה פילו. המפגש היה מהמם ביותר וטעים בטירוף. עם שני מתכונים פשוטים וקלים שלא דורשים הרבה מאמץ או לוקחים הרבה זמן.

כמובן שהמאפה יכול להיות על השולחן שלכם גם לא בשבועות.. יכול להיות בכל חג, כארוחת ערב, ארוחה חלבית ועוד.

כמובן שהמאפה קל, פשוט ומהיר להכנה.. אבלללל מתוחכם ונראה מליון דולר שאין מי שלא יתרשם ממנו ויתלהב ממנו , סטייל "תלוש אותי"..:)

אל תשכחו לתייג אותי שאתם מכינים, שאשוויץ בכם בסטורי 🙂

מאפה פילו עם תרד וגבינות/אתי ומיתר:

מה צריך?
חצי חבילת עלי פילו מופשרת
חצי חבילה עלי תרד טריים
250 גרם גבינה בולגרית מעודנת
1 גבינת טוב טעם
1 בצל גדול חתוך דק
25 גרם חמאה
מלח לפי הטעם
פלפל גרוס לפי הטעם

כ- 50-70 גרם חמאה מומסת לשימון הדפים

תהליך ההכנה, בזמן המילוי לפני הגלגול
לפני הכניסה לתנור, סידור כל הגלילים בתבנית

הכנה:
לשטוף את התרד היטב, לסנן ולייבש.
במחבת לטגן בחמאה את הבצל עד שקיפות, לתבל במלח ופלפל גרוס. לחתוך את התרד ולהוסיף אותו להקפצה קלה בלבד יחד עם הבצל ולהניח בצד לקירור.
בקערה גדולה לשים את הגבינות ולערבב לעיסה חלקה. לאחר שבצל והתרד מתקררים לחבר אותם לקערת הגבינות ולערבב הכל יחד. לטעום ולתקן תיבול.
לחתוך את עלי הפילו לחצי (מה שלא בשימוש באותו הרגע, לשים מתחת למגבת על מנת שהעלים לא יתייבשו), לסדר את עלה הפילו לרוחב, לשמן אותו היטב,לשים את המילוי בצד הקרוב אלינו ולגלגל לגליל צר וארוך. לחתוך את הגליל לחלקים שווים ולסדר אותם בתבנית או ברינג בגודל 22 (מה שתבחרו).
חשוב! לסדר עלה פילו גדול ומשומן בתחתית התבנית לפני ששמים את גלילי הפילו הממולאים, אחרת כל המילוי ינזל החוצה. לסדר את כל העלים הממולאים צפוף אחד לשני עד שכל התבנית מלאה. לא לשכוח לשמן את דפנות התבנית/רינג.
להכניס לתנור שחומם מראש ל 180 מעלות עד השחמה טובה של העלים,בערך 40-50 דקות, כך המאפה יצא קראנצ'י וטעים.

מתכון מאפה פילו עם תרד וגבינות
בהצלחה ובתיאבון, אתי 🙂

דירוג
recipe image
שם המתכון
מאפה פילו תרד וגבינות
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
51star1star1star1star1star Based on 2 Review(s)

2 thoughts on “מאפה פילו עם תרד וגבינות

  1. הי נראה מהמם לא ממש הבנתי איך חותכים, חותכים כל עלה לחצי לרוחב או לאורך? וכמה עלים השתמשת? תודההה

    1. בגלל שהם מיני וקטנטנים אז כל עלה 1 לחתוך ל 4, לצורה של מלבן. כמובן שהכל תלוי בטיב הדף,אם הם איכותיים מספיק דף 1 אם לא אז כפול. מניחים את המילוי בחלק הארוך (יש תמונה) ומגלגלים לרולדה. חותכים את הרולדה לפי גובה התבנית. ומסדרים כל מיני גליל ממולא בתבנית. מומלץ להניח שאריות דפי פילו בתחתית התבנית (גם דף 1 יעשה את העבודה).
      כמובן שאפשר להכין גם בצורות אחרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *