מאפה גבינות על המחבת ללא שמרים

מאפה גבינות על המחבת ללא שמרים,בצק רב שימושי, שאפשר למלא במה שאוהבים. אפשר גם בלי למלא ולהשאיר כמו שהוא. בצק רב שימושי ובלי התפחה זה מה שאתם צריכים ליום מעייף, עמוס ועצבני. בטוחה שגם אתם מצאתם את עצמכם בסוף היום כבר עייפים ומותשים ולא יודעים מה להכין לארוחת הערב.. לפעמים מתחשק להכין משהו עם בצק אבל אין סבלנות לחכות שיתפח, הילדים רעבים ואתם מחפשים משהו זריז אבל בצקי.. מ 4 רכיבים בלבד!! הבצק הזה הוא בצק ללא התפחה וללא זמן המתנה. מה שנקרא "מהיר ועצבני" 😉 פשוט מכינים ועובדים איתו.. והתוצאות מדהימות.. אני קוראת לו בצק אליפות,כי פשוט כל מה שמכינים איתו יוצא אליפות.

את הבצק ניתן להכין באופן ידני, ללוש הכל יחד בקערה רחבה.הבצק רך ונוח למגע ועבודה, כך שגם את המיקסר אין צורך להפעיל.

הבצק רב שימושי,ללא התפחה. ניתן להכין איתו מה שאוהבים ורוצים, בכל מילוי שטעים לכם, כל סוגי הגבינות, שוקולד, מנגולד עם גבינות, עלי סלק, תרד, פירה תפוחי אדמה ועוד..במחבת או בתנור.. בקיצור, אליפות כבר אמרתי?

מאפה גבינות על המחבת ללא שמרים /אתי משה-חביב:

לבצק:
3 כוסות קמח (420 גרם)
1 גביע שמנת חמוצה (200 מ"ל)
50 גרם חמאה מומסת
1/4 כוס חלב +2 כפות (סך הכל 70 גרם חלב)
טיפת מלח

הכנה:
ללוש הכל לבצק נוח לעבודה (ניתן ללוש בקלות גם באופן ידני, כך שגם מיקסר לא צריך ללכלך). לשים בצד למנוחה של 10-20 דקות ולמלא במה שאוהבים. בזמן שמחכים פשוט מכינים את המילוי.

מילוי ששמתי:
גביע קוטג' או גבינה לבנה
350 גרם גבינה צהובה מגורדת
(ניתן למלא במה שאוהבים)

*אני מוסיפה למילוי לפעמים גם זעתר

אחרי שהבצק נח 10-20 דקות ,לחלק את הבצק ל 10-15 כדורים, תלוי איזה גודל של מאפה רוצים,לפתוח כל כדור לעלה דק (צורת עיגול או אליפסה) , למלא במעט מילוי ולסגור לחצי ירח או כדור (כמו קובה). אם בחרתם צורה של כדור,למעוך אותו עם הידיים ולפתוח את הבצק תוך כדי לחיצה על הבצק הממולא. הבצק נוח לעבודה ונפתח בקלות כך שאין צורך במערוך. המילוי יוצא מהבצק שפותחים אותו אבל אין דאגה, זה כל הטעים שהוא נחרך על המחבת.
להעביר כל עיגול פתוח למחבת ללא שמן ולצלות משני הכיוונים על אש בינונית-נמוכה (לזירוז תהליכים סגרו את המחבת עם מכסה).  ניתן גם לאפות בתנור.

****חשוב לדקק את הבצק ולא להשאיר אותו עבה אחרת הוא ישרף מבחוץ וישאר בצקי בעיקרו מכיוון שזה לא בצק שמרים אלא בצק פריך חשוב לדקק היטב את המאפה לפני הכנסתו למחבת***
זהירות,ממכר!

מתכון מאפה גבינות על המחבת ללא שמרים
בהצלחה ובתיאבון,אתי 🙂  

רעיונות למילוי:

פירה שנשאר, ניתן לטגן בצל ולהוסיף לפירה ולמלא את חתיכות הבצק במילוי.

ניתן למרוח שוקולד, לגלגל ולאפות.

קוטג', גבינה צהובה מגורדת. אפשר גם מוצרלה ועוד.

גבינה בולגרית עם עלי מנגולד או סלק.

דירוג
recipe image
שם המתכון
מאפה גבינות על המחבת ללא שמרים
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
41star1star1star1stargray Based on 9 Review(s)

15 thoughts on “מאפה גבינות על המחבת ללא שמרים

    1. אפשר לאפות, לרסס שמן מעל. לגבי הצורה של הקראנץ אני לא יודעת לומר לך, זה יותר מתאים כבורקסים קטנים. במידה ותרצי להשתמש יום למחרת,פשוט תקפיאי בסיום האפייה, תפשירי בטמפרטורת החדר ביום שאת רוצה להשתמש בהם ותתני להם חימום קל לפני האכילה.
      בהצלחה 🙂

    1. היי חדוה, אני לא מתמחה בקמחים ללא גלוטן לכן לא יודעת לענות על השאלה. אבל יש הרבה קבוצות שאת יכולה לברר בהן (קבוצות פייסבוק למשל).
      בהצלחה 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *