בשר בקר בתנור ביין אדום

בשר בקר בתנור ביין אדום, מנה חגיגית וטעימה. לא קשה בכלל להכנה ויוצאת טעימה ממש. אפילו ילדים אוהבים את המנה הזאת. הבשר יוצא רך ועסיסי והרוטב עם היין האדום פשוט עוצר נשימה. בהגשה תוסיפו בצד אורז לבן וסלט ואתם מסודרים.

מנה שיכולה להיות מנת אירוח חגיגית, מתאימה לשבת או חג, תוסיפו קצת ירק חתוך מעל לפני ההגשה (כוסברה למשל או בצל ירוק) וקצת רימונים והגשתם מנה שהיא הצגה. כולם יבקשו מכם את המתכון.

לא חייב לבשל את הבשר מראש ויש גם הסבר מה עושים ואיך במידה וכן בישלתם ובמידה ולא. אם אתם רוצים לדעת איך מבשלים בשר מראש יש מתכון באתר: https://crunchit.co.il/%d7%91%d7%a9%d7%a8-%d7%91%d7%a8%d7%95%d7%98%d7%91-%d7%a4%d7%98%d7%a8%d7%99%d7%95%d7%aa/

כמובן שזה רק החלק הראשון שבמתכון.

תרצו לראות את סרטון הכנת מנת ה בשר בקר בתנור ביין אדום? כנסו אליי לאינסטגרם: https://www.instagram.com/etimoshehaviv_crunchit/

בשר בקר בתנור ביין אדום /קראנצ'ית:

1.5 קילו בשר בקר, נתח מספר 5
במתכון זה בשר שכבר עבר בישול ראשוני ויש שימוש בציר הבקר המתובל שלו. (*אם הבשר שלכם לא מבושל וללא ציר בקר, כתבתי לכם בהמשך הערה מה ואיך לעשות).

2 בצלים
3 שיני שום שלמים (אפשר יותר אם אוהבים)
8 תפוחי אדמה קטנים-בינוניים חתוכים לרבעים
כוס גיזרונים או גזר אחד גדול חתוך לחתיכות גסות.
2 כוסות ציר בקר (בערך ארבע מאות גרם) – ניתן לשלב חצי ציר וחצי מים
כוס יין אדום מתוק
3 כפות גדושות סילאן או דבש
מלח לפי הטעם
פלפל שחור גרוס
כף גדושה תבלין פילדלפיה
כף תבלין פטרוזיליה יבשה

* אם הבשר לא מבושל מראש ואין ציר בקר, אז לתבל כך (בנוסף ליין האדום, הדבש/סילאן, תבלין פילדלפיה והפטרוזיליה היבשה- את כל אלה תפזרו מעל הכל): בצלוחית לשים 2 כוסות מים רותחים ולתבל ב כפית כורכום, מלח, פלפל שחור, מעט פפריקה מתוקה. להוסיף לתבשיל 2 עלי דפנה ו 4-6 גרגירי פלפל אנגלי.

הכנה:
בסיר מיועד לתנור לשים בתחתית בצלים ושום, להניח את הבשר במרכז ובצדדים את תפוחי האדמה. לשפוך מעל את ציר הבקר והיין האדום, לתבל ולסיום לזלף מעל הכל סילאן/דבש.
לכסות בנייר אפייה רטוב ומעליו נייר כסף. להכניס לתנור שחומם מראש ל 200 מעלות למשך שעתיים. אחרי שעתיים להוריד כיסוי ולהמשיך אפיה לעוד 20 דקות.

*במידה ובחרתם בבשר לא מבושל מראש, תכניסו לשעה בחום 200 מעלות ועוד שעתיים על 170 מעלות. לסיום להסיר כיסוי ולאפות עוד כ 20 דקות.

מתכון בשר בקר בתנור ביין אדום
בהצלחה ובתיאבון, אתי.

 

 

לפני הכניסה לתנור

דירוג
recipe image
שם המתכון
בשר בקר בתנור ביין אדום
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
31star1star1stargraygray Based on 2 Review(s)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *