תבשיל פרגיות,פטריות ובטטה

תבשיל פרגיות, פטריות, בטטה ופירות יבשים..מה צריך יותר מזה בחיים? כל הדברים הטובים במנה אחת, בעיקר הבטטה אהובתי ❤ והפטריות הטריות שהן אהבה נוספת שלי.
מנה ממש מושלמת לאירוח וכמובן לעשות רושם על האורחים שלכם או על בני הבית, היא נראית טוב, מריחה טוב והכי חשוב הטעם שלה מצוין.
כמו שהספקתם להכיר אותי,אני אוהבת לשדרג את הארוחות לבני המשפחה ובמיוחד לילדות שלי. אין מצב שיהיה אצלי כל יום שניצל ופסטה!, בקושי פעם בשבוע..אני הבעייתית בינינו שלא מסוגלת לאכול כל יום אותו הדבר ? וזה גם מאוד חשוב לחשוף את הילדים לטעמים חדשים.. אצלי מאוד אוהבות שילוב של מתוק ומלוח (יצאו כמו אמא שלהן ?) לכן הטריאקי עם הדבש והצ'ילי הוא שילוב של הרבה מהתבשילים אצלי והוא הולך מצויין עם ירקות, פחממות,דגים או בשרים.. לכן במנה הזאת הלכתי כמעט על בטוח.. ובאמת קלעתי בול! אהבו מאוד מאוד מאוד את המנה. אני את שלי עשיתי ? עוד מנה שנכנסה אלינו לתפריט הבייתי..
ממליצה מאוד להכין את המנה..
בהצלחה ?

תבשיל פרגיות,פטריות ובטטה/אתי משה-חביב:

מצרכים:
700 גרם פרגיות חתוכות לקוביות
2 בטטות חתוכות לקוביות
סלסלת פטריות חתוכות גס (או 1 קופסת שימורי פטריות)
1 בצל גדול מאוד חתוך לפלחים עבים
1/2 כוס טריאקי
כף צ'ילי מתוק
כף דבש
פלפל גרוס
טיפת מלח
6 משמשים מיובשים
6 שזיפים מיובשים מגולענים
כוס מים חמים (240 מ"ל)
4 כפות שמן זית
1 כפית שמן שומשום
2 ענפים של בצל ירוק (רק החלק הירוק) או 4 ענפי עירית קצוצים גס – מכניסים בסיום הבישול.

לפיזור מעל:
שומשום

 

הכנה:
לשים שמן זית ושמן שומשום בסיר רחב ולטגן את הבצל, טיגון קל. להכניס את הפרגיות ולצרוב אותן מכל הכיוונים. לתבל במלח ופלפל. לערבב. להוסיף את הפטריות והבטטה ולהקפיץ אותן יחד עם השאר. לסדר את הסיר יפה כך שהכל יהיה במצב שטוח ולא בערמה. להוסיף את המשמשים בין לבין מה שנמצא בסיר ולשפוך מעל הכל את הטריאקי,הצ'ילי,הדבש והמים עם מלח ופלפל. את המים הרותחים שמים בקערה/צלוחית עמוקה יחד עם הצ'ילי, הטריאקי והדבש ומערבבים ורק אז שופכים אותם בסיר. סוגרים מכסה ומבשלים כ30-40 דקות. לסיום לפזר מעל את הבצל הירוק/העירית החתוכים. לבשל עוד 5 דקות עם מכסה פתוח לצמצום נוזלים.
לקישוט ניתן לפזר שומשום.
מומלץ להגיש לצד אורז לבן.

מתכון תבשיל פרגיות, פטריות ובטטה
בהצלחה ובתיאבון,אתי 🙂

אולי יעניין אותך

דירוג
recipe image
שם המתכון
תבשיל פרגיות, פטריות ובטטה
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
4.51star1star1star1star1star Based on 8 Review(s)

2 thoughts on “תבשיל פרגיות,פטריות ובטטה

  1. כבר פעם שנייה שאני עושה את המתכון הזה רק בלי הפירות היבשים וזה טעים ברמות..כולם ליקלקו..המתכון הזה יהפוך להיות קבוע בחגים אצלנו..תודה רבה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *