עוגיות קפה ופקאן

עוגיות קפה ופקאן מ-מ-כ-ר-ו-ת!! אמאאא כמה שהן טעימות, קראנצ'יות ופשוט מעולות.
מי שאוהב ריח ו/או טעם של קפה ימצא את עצמו מאוהב. אני אישית שלא שותה קפה (כן,כן..) אבל מאוד אוהבת ריח וטעמי קפה בעוגיות, פשוט התאהבתי בעוגיה הזאת!
פעם ראשונה שטעמתי אותן היתה אצל חברה שקיבלה אותן מתנה, זאת היתה אהבה ממבט ראשון.. טעמי הקפה יחד עם פקאנים וקראנצ'יות של סוכר מסביב שבו את ליבי שלא הפסקתי לחשוב עליהן ועל איך אני מכינה לי כאלה גם. אז בהתחלה קניתי בכל מיני מאפיות (כי כמו שאתם יודעים לא מתלהבת להכין עוגיות,זה עוד לפני שגיליתי שהן קלות להכנה?) ותמיד בסוף הן היו מוצאות את עצמן בפח כי זה פשוט לא היה כמו שטעמתי בפעם הראשונה. היה מאכזב.
בזמן האחרון התחלתי להתחבר להכנת עוגיות (ברור שלא אלה מהסוג עם הבצק שלא נגמר…חחח.. ) מצאתי לי את הרגע להכין את העוגיות האלה, מרכיבים שאני אוהבת, עשירות בחמאה (מממ..יאמי ?) והכי חשוב קראנצ'יות וטעימות בטירוףףף ?? ולא פחות חשוב,הן קלות פשוטות ומהירות להכנה.. בלי פתיחת בצק בלתי נגמרת, בלי התעסקות מיותרת.. פשוט קצר ולעניין.. וכמובן שאפשר לשמור במקפיא ולהוציא כל פעם כמות שרוצים (הן מפשירות מהר), יכולות להיות במקפיא גם חודשיים-שלושה בקופסה אטומה היטב.
מזהירה אתכם מראש, ברגע שתכינו לא תפסיקו להתמכר אליהן ולהכין אותן שוב ושוב ושוב..

תזכרו, עוגיות קפה ופקאן הן ממכרות, שלא תתלוננו שלא הזהרתי אתכם 🙂
הכנתם? תצלמו ושלחו לי לאינסטגרם או לפייסבוק..מחכה להתרגש מהתמונות שלכם ☺

 השילוב האידיאלי – קפה ופקאן

עוגיות קפה ופקאן/אתי משה-חביב:

מה צריך?
500 גרם קמח רגיל (לא תופח ואין צורך באבקת אפיה)
300 גרם חמאה רכה (לא מומסת)
150 גרם אבקת סוכר
5 כפות נוזל נס קפה (הסבר בהוראות הכנה)
100 גרם פקאנים טבעיים טחונים דק (לא לאבקה)
1 ביצה L

לציפוי:
סוכר חום
ביצה או חלב

הכנה:
לפני שמתחילים רצוי להוציא את כל חומרי הבצק שיהיו בטמפרטורת החדר, להוציא את החמאה, הביצה ולהכין את הנס קפה. איך להכין את הנס קפה? לשים בכוס 2 כפות גדושות נס קפה ולשפוך מים רותחים עד לגובה חצי כוס, לערבב ולתת להתקרר. שמשתמשים בנוזל הנס קפה, לוקחים ממנו רק 5 כפות לתוך הבצק.
הכנת הבצק- במיקסר עם וו גיטרה ללוש את אבקת הסוכר יחד עם החמאה, להוציא את החמאה מהמקרר שעה קודם. ללוש עד קבלת מרקם של משחה. להוסיף ביצה,נס קפה וקמח (קמח רגיל,אין צורך באבקת אפיה), שמתחיל להיווצר מרקם פירורי להוסיף את הפקאנים הטחונים. ללוש עד קבלת מרקם של בצק.
להוציא את הבצק על השיש, לחלק אותו לשניים ולשים במקרר 10 דקות, להוציא ולגלגל כל חתיכת בצק לגליל ארוך אבל לא דק מידיי וגם לא עבה מידיי. להעביר לנייר אפיה, למרוח את הגליל בחלב או ביצה ולגלגל בסוכר חום, לצפות את הגליל בסוכר. לעטוף את הגליל בנייר האפיה שהוא נמצא עליו ולהכניס למקפיא להתייצבות. ככה לעשות גם עם החתיכה השניה של הבצק.
הבצק צריך להיות במקפיא בערך שעה, עד שמתקשה. שמתקשה להוציא ולפרוס את הגליל לעיגולים דקים ולהניח על תבנית עם נייר אפיה כך שהחלק עם ציפוי הסוכר בצדדים. יוצאות בערך 100 עוגיות.
להכניס לתנור שחומם מראש ל 180 מעלות ל 15 דקות.
לצנן. לנשנש.

מתכון עוגיות קפה ופקאן
בהצלחה ובתיאבון, אתי 🙂

אולי יעניין אותך

דירוג
recipe image
שם המתכון
עוגיות קפה ופקאן
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
41star1star1star1stargray Based on 7 Review(s)

10 thoughts on “עוגיות קפה ופקאן

  1. נראה מעולה!!! אין לי נס קפה.שותים רק אספרסו.
    יילך עם אספרסו?
    לגלגל בסוכר חום בהיר או כהה?

  2. היי, תודה על עוד מתכון נהדר !!! האם אפשר להכין את הבצק ולהשאיר אותו במקפיא ולאפות רק יומיים אחרי ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *