גראטן תפוחי אדמה ובטטה

גראטן תפוחי אדמה ובטטה, אחת המנות שלא תפסיקו לזלול..טעימה בטירוף ואי אפשר להפסיק לאכול אותה. לצד סלט ירוק פשוט מושלם. מנה קלה, פשוטה ומהירה להכנה, עם מרכיבים פשוטים, בהכנה פשוטה שכל אחד יכול להכין. את כל העבודה עושה בסופו של דבר התנור. כל מה שאתם צריכים זה לחתוך תפוחי אדמה ובטטה בצורת עיגולים דקים ואת כל שאר הרכיבים לקשקש עם מזלג בקערה ולשפוך על תפוחי האדמה. קקלללללל….

הגראטן מצוין לארוחת ערב ולאירוח, לחג שבועות או לסתם ארוחה חלבית.  אני בחרתי לשלב תפוחי אדמה ובטטה יחד, כמובן שאפשר רק תפוחי אדמה או רק בטטה.. אני אוהבת לשלב בין השניים, השילוב של מתקתקות לצד מליחות פשוט נפלא..

רוצים לראות סרטונים שלי כולל סרטון הכנת הגראטן? כנסו לעקוב אחריי באינסטגרם: https://www.instagram.com/etimoshehaviv_crunchit/

 

גראטן תפוחי אדמה ובטטה /אתי משה-חביב:

4 תפוחי אדמה גדולים מאוד

2 בטטה גדולות מאוד

1 שמנת מתוקה (250 מ"ל)

1/2 כוס חלב

כפית מלח

כפית פלפל שחור חצי גרוס

קורט אגוז מוסקט (לא חובה אבל מוסיף)

4 כפות שמן זית

1 קוביה של עשבי תיבול קפואים או כף לקט עשבי תיבול יבשים (טימין/רוזמרין), אפשר גם עשבי תיבול טריים-אורגנו,טימין,רוזמרין,בזיליקום- מה שאוהבים, מעט מכל דבר.

2 שיני שום כתוש

50 גרם פרמז'ן

50 גרם חמאה.

הכנה:

לפרוס דק דק את תפוחי האדמה והבטטה ולסדר בתבנית עגולה- 22 או 24 ס"מ. אין צורך לבשל את תפוחי האדמה קודם.

בקערה לערבב שמנת מתוקה, חלב, כפית מלח, כפית פלפל שחור חצי גרוס,אגוז מוסקט, 4 כפות שמן זית, שום כתוש, 1 קוביה של תיבולית קפואה או כף של עשבי תיבול יבשים/טריים.

לפזר את התערובת על תפוחי האדמה.

להכניס לתנור למשך שעה בחום 180 מעלות למשך 45 דקות (לבדוק קודם שתפוחי האדמה רכים- ניתן לבדוק על ידי נעיצת מזלג). אין צורך לכסות עם נייר כסף.

לאחר 45 דקות להוציא ולפזר פרמז'ן, 50 גרם חמאה חתוכה לקוביות ולפזר בין תפוחי האדמה.

להחזיר לתנור לעוד 15 דקות בחום 220 מעלות. (אם עדיין תפוחי האדמה קשים עבורכם, כסו עם נייר אפייה והמשיכו לאפות כאשר תפוחי האדמה מכוסים עד למידת העשיה הרצויה עבורכם).

גראטן תפוחי אדמה ובטטה.

בהצלחה ובתיאבון,אתי 🙂

להגיש לצד סלט ירקות טרי ורענן.

אולי יעניין אותך

דירוג
recipe image
שם המתכון
גראטן תפוחי אדמה ובטטה
תאריך פרסום
זמן הכנה
ממוצע
41star1star1star1stargray Based on 4 Review(s)

2 thoughts on “גראטן תפוחי אדמה ובטטה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *